Auto

COTAR şi-a pierdut încrederea celorlalte asociaţii: Federaţia Operatorilor Români de Transport, Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever dau COTAR în judecată chiar în ziua unui nou protest masiv în Piaţa Constituţiei

COTAR şi-a pierdut încrederea celorlalte asociaţii:...

Autor: Ziarul Financiar

18.06.2019, 14:52 603

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever, au dat în judecată COTAR pentru a contesta reprezentativitatea naţională şi sectorială a COTAR în dialogul cu autorităţile, potrivit unui anunţ comun al asociaţiilor.

Cele trei organizaţii îşi exprimă astfel nemulţumirea şi îngrijorarea privind acţiunile COTAR de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei.

Prin demersurile juridice iniţiate, cele trei asociaţii vor asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorităţi şi toate părţile activ interesate de modernizarea activităţilor de transport din România. În acest context, statutul nereprezentativ al COTAR în dialogul cu autorităţile reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual şi de asigurare a unei concurenţe reale în industrie.

“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederaţia ar trebui să fie formată din cel puţin două federaţii patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederaţii, şi să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activităţi din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În acelaşi timp, o mare parte dintre membrii confederaţiei nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliaţi şi înscrişi în alte federaţii. Implicit, membrii rămaşi activi nu însumează, prin angajaţii lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

“COTAR nu doar că nu îndeplineşte criteriile legale şi de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria Bucureşti şi trei propuneri de ordonanţe în detrimentul şoferilor de taxi şi aplicaţilor, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenţei. În condiţiile în care peste 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorinţa taximetriştilor”, precizează Anca Gherle, Public Affairs Clever.

"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror iniţiative susţin instaurarea unui monopol pe piaţa de transport de persoane şi care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizează Ioan Pugna, vicepreşedinte al Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania.

Aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români. Crearea unui cadru legislativ coerent şi echitabil este esenţial pentru modernizarea acestui domeniu şi pentru asigurarea unui transport eficient în Bucureşti şi marile oraşe din România.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO