Auto

Cozile sunt de 10-12 kilometri, iar şoferii aşteaptă în mod frecvent mai mult de 12 ore la punctele de trecere a frontierelor româneşti. UNTRR solicită Guvernului să ia măsuri pentru reducerea timpilor de aşteptare

Cozile sunt de 10-12 kilometri, iar şoferii aşteaptă...

Autor: Răzvan Botea

01.11.2018, 17:43 109

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului coordonare instituţională transfrontalieră pentru a reduce timpii de aşteptare de la frontiere. La punctele de trecere a frontierei dintre România şi ţările vecine se înregistrează timpi de aşteptare foarte mari care afectează şi perturbă grav operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români, arată un comunicat al uniunii.

În ultima perioadă, UNTRR a primit tot mai multe sesizări din partea transportatorilor rutieri români cu privire la timpii de aşteptare la trecerea frontierelor dintre România şi ţările vecine,  care depăşesc frecvent 12 ore, cozile de camioane depasind chiar 10 - 12 km. Zilele de sărbătoare nu pot justifica aceste întârzieri care au devenit frecvente şi în săptămânile fără restricţii de circulaţie.

„În acest context, UNTRR solicită Guvernului măsuri urgente de coordonare instituţională atât naţională, cât şi transfrontalieră pentru reducerea timpilor de aşteptare în frontiere şi fluidizarea traficului. Totodată, solicităm Poliţiei de Frontieră Române să întreprindă măsuri operative de coordonare cu autorităţile din statele vecine pentru normalizarea traficului comercial şi reducerea timpilor de aşteptare care generează costuri suplimentare pentru transportatori şi clienţii lor, inclusiv cei români”, se arată în comunicatul de presă.

Aproape un sfert din exportul total de servicii al României din 2017, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier, aceasta fiind principala ramură contribuitoare la exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naţionale şi Consiliului de Export al României. În 2017, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al tarii, având o contribuţie cu 22% mai mare decât întreaga ramură de servicii telecom şi IT la exportul de servicii.

În anul 2017, peste 4 milioane de autocamioane au tranzitat România, dintre care 1,9 milioane pe sensul de intrare şi 2,1 milioane pe sensul de ieşire, potrivit datelor de la Poliţia de Frontieră, cele mai aglomerate puncte de trecere a frontierei fiind Giurgiu, Nădlac II şi Borş.

Studiile Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU) au arătat că infrastructura la nivelul punctelor de trecere a frontierei este necesară, dar nu suficientă pentru dezvoltarea economică şi 39,7% din totalul timpului destinat transporturilor reprezintă întârzierea la trecerea frontierelor, lucru inadmisibil în spaţiul economic european. În lipsa unui personal suficient şi bine instruit, dacă se pierde mult timp la trecerea frontierelor, dacă procedurile nu sunt armonizate şi dacă toate acestea pot duce şi la plăţi neoficiale – atunci transporturile sunt întârziate şi economia este penalizată.

UNTRR semnalează din nou faptul că transportatorii rutieri din România suportă un handicap grav competiţional îraport cu transportatorii din ţările vecine europene, în principal din cauza infrastructurii rutiere precare a cărei îmbunătăţire înseamnă timp şi bugete importante.

„În aceste condiţii, UNTRR, ca reprezentant al transportatorilor rutieri, solicită măsuri urgente de fluidizare a traficului prin eliminarea totală a obstrucţiilor induse de o defectuoasă colaborare a instituţiilor cu sarcini administrative în zonele de frontieră, care generează prin timpii mari de aşteptare costuri suplimentare uriaşe acestei industrii”, mai arată comunicatul transmis de uniune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO