Auto

Cristian Prichea, directorul general al Ford România. Ford este văzut deja ca un brand local. EcoSport este modelul cu cea mai mare creştere a vânzărilor din România

Cristian Prichea, directorul general al Ford România

Cristian Prichea, directorul general al Ford România

Autor: Bogdan Alecu

01.08.2019, 00:08 1727

Cristian Prichea este, la 34 de ani, unul dintre cei mai tineri executivi de top din industria auto şi primul român numit de Ford să conducă activitatea de vânzări.

„Vânzările Ford cresc şi vor continua să crească“, spune încrezător Cristian Prichea, 34 de ani, directorul ge­neral al Ford România, responsabil cu activitatea de vânzări şi membru în consiliul de administraţie al uzinei de la Craiova.

Previziunile sale se bazează pe avansul înregistrat de modelul EcoSport, primul autoturism Ford produs la Craiova, care are un avans de 173% al vânzărilor pe piaţa locală în primele şase luni, dar şi pe venirea noului model, Puma.

„În primele şase luni am vândut peste 1.300 de unităţi (EcoSport – n .red.), în creştere cu 173% faţă de perioada similară a anului trecut, iar vânzările sale continuă să crească şi vor continua, inclusiv cu venirea lui Puma deoarece sunt modele complementare, nu concurente“, spune Cristian Prichea. Astfel, în timpul mandatului său, Ford va vinde pe piaţa locală două modele asamblate la Craiova, în condiţiile în care alături de EcoSport va intra în producţie şi noul Puma, cel de-al doilea SUV de clasă mică din gama constructorului american. „Ford Puma va avea un impact pozitiv asupra vânzărilor, mai ales că face parte din segmentul cu cele mai mari creşteri atât în România, cât şi la nivel european. Ford este deja perceput drept un brand local.“

Şeful Ford România arată însă că piaţa auto locală, pe care o estimează la 180.000 de unităţi în acest an, are în continuare nevoie de programul Rabla, „care a avut o contribuţie semnificativă la creşterea pieţei“.

„Susţinem iniţiativa guvernului de a impulsiona vânzările de maşini noi şi de a reduce importurile de maşini rulate“, a mai spus Prichea.

Şi Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, sublinia că o maşină nouă produsă şi vândută local, contribuie cu 3.700 de euro la economia locală, indiferent că este vorba de un model Dacia asamblat la Mioveni sau Ford produs la Craiova.

După 2020 România va avea o producţie de cel puţin 650.000 de maşini, dacă luăm în calcul cele 400.000 de la Dacia şi cele cel puţin 250.000 de la Ford Craiova. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO