Auto

Cu banii de la românii plecaţi în Vest, Blue Air cumpără la Est: Compania aeriană cumpără alături de un grup de investitori moldoveni “Tarom-ul” de peste Prut pentru 12 mil. lei

Cu banii de la românii plecaţi în Vest, Blue Air...

Autor: Cristina Roşca

02.10.2018, 17:02 2068

Compania aeriană low-cost Blue Air, controlată de patru oameni de afaceri români, a preluat alături de un grup de investitori moldoveni transportatorul naţional aerian din Republica Moldova.

Consorţiul Civil Aviation Group SRL - format din Blue Air şi o serie de investitori locali - a fost declarat câştigător în procesul de privatizare al companiei Air Moldova de peste Prut după ce o oferit 50 de milioane de lei moldoveneşti (12 milioane de lei). Consorţiul va prelua însă şi datoriile de 1,2 mld. lei moldoveneşti (287 de milioane de lei).

Oficialii Blue Air anunţă că operatorul aerian vine la masă cu experienţa internaţională, pe când investitorii moldoveni vin cu resursele financiare.

“Suntem mândri că Air Moldova a intrat în marea familie Blue Air şi ne bucurăm să fim aici, în anul Centenarului”, a declarat Marius Puiu, directorul general Blue Air.

Noul acţionariat precizează că menţine actualul program de zbor al Air Moldova şi va lucra ameliorarea performanţelor comerciale. Fondată pe 1 ianuarie 1993, Air Moldova este cel mai mare operator aerian pe piaţa moldovenească, deţinând circa 50% din transporturile aeriene de pasageri şi are conexiuni cu ţările din Comunitatea Statelor Independente şi din Uniunea Europeană.

Compania Blue Air cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu peste 5 milioane de pasageri în 16 ţări din Europa doar anul trecut. Cu o flotă de avioane Boeing 737, Blue Air a deservit în acest an peste 100 de rute. Pentru anul 2019 Blue Air aşteaptă livrarea a 12 aeronave noi de tip Boeing 737 MAX 8.

În 2016, Blue Air ataca piaţa zborurilor din provincie şi lega pentru prima dată Iaşiul de Timişoara şi de Cluj, dat fiind faptul că aeroporturile Cluj-Napoca, Timi­şoara şi Iaşi generau, după Bucureşti, cel mai mare trafic de pasageri din România.

Tot atunci, Blue Air avea să fie primul ope­rator aerian care leaga, prin ruta Iaşi - Timişoara şi Iaşi - Cluj-Na­poca, cele mai im­por­tante oraşe din vestul României de capitala regiunii Moldova.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO