Municipiul Bucureşti face un pas important în direcţia modernizării infrastructurii urbane prin lansarea proiectului de reconfigurare a uneia dintre cele mai aglomerate zone din Capitală: Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Şoseaua Pipera. Investiţia, estimată la peste 105 milioane euro, vizează decongestionarea traficului şi dezvoltarea mobilităţii urbane integrate.
Primăria Capitalei vine astfel cu un proiect de modernizare la exact 20 de ani de când Genesis Property inaugural proiectul de birouri Novo Park de la staţia de metrou de pe Dimitrie Pompeiu. Tot în 2005 nemţii de la Infineon deschideau acolo sediul din Novo Park, iar în 2006 urmau americanii de la HP.
În ciuda unor investiţii de sute de milioane de euro şi a circa 450.000 mp de birouri, sufficient pentru 45.000 de corporatişti, zona a fost ani la rândul ocolită de investiţii publice – lipsa locuri de parcare, maşini parcate pe şanţuri, staţie de metrou nemodernizată, linie de tramvai şi tramvaie vechi de zeci de ani şi curăţenie discutabilă.
Stelian Bujduveanu, primar general interimar al Capitalei, a anunţat recepţionarea studiului de fezabilitate şi iniţierea procedurilor pentru licitaţia de proiectare şi execuţie. Proiectul, considerat unul dintre cele mai ambiţioase demersuri de infrastructură urbană ale administraţiei actuale, urmează să fie supus aprobării Consiliului General.
„Reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Şoseaua Pipera este unul dintre cele mai importante demersuri de infrastructură urbană în care m-am implicat până acum”, a declarat Stelian Bujduveanu într-o postare publică.
Conform documentaţiei tehnice, proiectul cuprinde:
@ Lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu, un punct nevralgic pentru traficul din nordul Capitalei;
@ Extinderea reţelei de tramvai, cu conectarea liniilor 16 şi 36 la linia 5 şi realizarea unui nou traseu către bulevardul Barbu Văcărescu;
@ Construirea unui nou drum care leagă şoseaua Pipera, bulevardul Dimitrie Pompeiu şi strada Fabrica de Glucoză, pentru îmbunătăţirea circulaţiei rutiere;
@ O pasarelă pietonală hobanată, menită să asigure traversarea în siguranţă a infrastructurii rutiere şi a liniei de tramvai.
„Obiectivul nu este doar să fluidizăm traficul, ci să creăm un spaţiu urban în care metroul, tramvaiul, bicicleta şi mersul pe jos să se completeze armonios”, a subliniat edilul.
Durata estimată de execuţie a lucrărilor este de aproximativ trei ani, iar valoarea totală a investiţiei se ridică la 534,9 milioane lei, echivalentul a peste 105 milioane euro.
Zona vizată este una dintre cele mai dens populate din punct de vedere al birourilor şi ansamblurilor rezidenţiale nou construite, cu un trafic intens atât rutier, cât şi pietonal. Intervenţiile propuse ar putea avea un impact major asupra atractivităţii investiţionale în nordul Capitalei şi ar putea sprijini tranziţia către o mobilitate urbană mai sustenabilă.