Auto
Cum arată impactul pandemiei de coronavirus asupra pieţei auto europene: vânzările de maşini s-au înjumătăţit în martie
Anul 2020 este unul plin de probleme pentru industria auto europeană - după faptul că din acest an s-a impus limitarea emisiilor de CO2 la 95g CO2/km la nivel de grup auto, piaţa a fost puternic lovită de restricţiile pandemiei de coronavirus.
Primele două luni ale anului au adus stagnări sau scăderi la nivelul pieţelor europene, în contextul în care fiecare constructor calculează matematic cum şi ce maşini vinde pentru a respecta limita impusă. În acest context, maşinile 4x4 sau cu tracţiune integrală, sau SUV-urile mari, au avut de suferit, deoarece acestea atrag creşteri ale emisiilor.
De partea cealaltă, există o cerere puternică pentru maşini electrice şi hibrid, însă volumele produse depind de capacitatea fabricilor de baterii. Şi cu cât sunt utilizate mai multe tehnologii noi, cu atât cresc costurile – spre exemplu, constructori precum Renault au investit ca un model să aibă în gamă motorizări diesel, benzină, GPL, mild-hybrid şi plug-in hybrid. De asemenea şi Ford a venit cu noul Kuga, cu motorizări diesel, benzină, mild hybrid şi plug-in hybrid.
În acest context, din cauza extinderii puternice a pandemiei de coronavirus, la mijlocul lunii martie mulţi dintre dealerii auto din marile pieţe europene, precum Italia, şi-au închis porţile, motiv pentru care piaţa s-a prăbuşit cu până la 86%.
În cazul maşinilor noi la nivel european înmatriculările au scăzut cu 53% la circa 775.000 de unităţi în martie, potrivit datelor Automotive News Europe care citează analizele LMC Automotive.
Pe de altă parte, deja în Europa KIA a reluat producţia, iar Germania a demarat discuţiile pentru a reporni activitatea în uzinele sale auto.
După un început de an mai încet, piaţa auto din întreg an 2020 va fi afectată de perioada de carantină pe fondul scăderii cererii. Mai mult, mulţi angajaţi au intrat în şomaj tehnic din cauza opririi producţiei, iar multe businessuri au fost afectate de măsurile implementate să oprească răspândirea coronavirus.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Se dezgheaţă piaţa listărilor la Bursă. Furnizorul de energie Premier Energy şi distribuitorul de combustibil JT Grup Oil caută finanţare de peste 100 mil. euro de la investitorii de pe piaţa de capital
-
România va ajunge la un PIB pe cap de locuitor de 20.000 de dolari în 2024, de 10 ori mai mult decât acum 20 de ani, dar rămâne la distanţă mare în urma Slovaciei sau Cehiei
-
Conferinţa ZF/BT Agro Galaţi. Am ajuns să producem la fel de multe mere ca polonezii la hectar, iar dacă dublăm producţia de grâu şi porumb, ajungem din urmă Italia şi Franţa
-
Consolidarea sistemului bancar va continua. Bancherii recunosc că e spaţiu şi pentru băncile de nişă
-
Tobias Matter, directorul Centrului R&D Bosch din Cluj: Oferim internship pentru studenţi, dar nu îi recrutăm full-time. Ei întâi trebuie să îşi termine studiile. Centrul de Inginerie Bosch are 1.700 de specialişti cu birouri în Cluj, Bucureşti şi Sibiu.
-
Farmavet, afaceri de 270 mil. lei din medicamente de uz veterinar: „Vrem să extindem capacitatea de producţie“
-
Daniel Donici, Artesana Tecuci: „E foarte bine că există programe care ajută oamenii să se reintegreze pe piaţa muncii. Dar unde găseşti oameni care au lucrat o viaţă în siderurgie să vină să lucreze într-o fabrică de brânzeturi?“
-
Bucureştiul nimănui: toţi vor să fie primari, dar nimeni nu are un program pentru cel mai sufocat oraş din România. Problemele grave ale Bucureştiului, dar despre care niciun candidat nu vorbeşte
-
CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Răzvan Marinescu, CEO, KLG Europe Logistics: Ultimii ani au fost ca un roller coaster continuu în care au apărut diverse scenarii. Sentimentul acum este că nu mai trăim într-o piaţă în care ne calculăm tarifele plecând de la costuri la care mai adăugăm o marjă
-
Bursă. Ediţia a XVI-a Fidelis, cea mai mare de până acum, listată oficial de marţi la Bursa de Valori Bucureşti
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Câte bordeie, atâtea obiceie: „Cred că plasticul nu îl poţi evita în viaţa de zi cu zi, dar măcar poţi încerca să reciclezi o parte din el“
-
Analiză. Pagina verde. Cine sunt cei trei furnizori de echipamente RVM din Sistemul Garanţie-Returnare pe care le vedem în marile reţele de magazine
-
ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Jean Paul Tucan, JT Grup Oil: Vrem să ne listăm la BVB după o ofertă publică iniţială de majorare a capitalului social. Prospectul, pe masa ASF pentru autorizare
-
Rudolf Vizental, ROCA Investments: Acest proiect de private equity este precum un maraton, totul se acumulează
-
Afaceri de la Zero. Loredana Peptenaru, cu background în turism, a pornit în pandemie Nomad Travel Concept, o agenţie de turism care oferă vacanţe personalizate şi consultanţă şi care a ajuns la circa 100 de clienţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Producătorul de lactate Artesana vrea peste 6 mil. euro prin Programul de Tranziţie Justă pentru o fabrică de brânzeturi în judeţul Galaţi
-
S-a terminat cu joburile şi afacerile aşa cum le ştim. Inteligenţa artificială schimbă total business-urile şi produce o revoluţie de care nimeni nu scapă