Auto

Cum arată noul Ford Mustang Mach E, SUV-ul electric cu o autonomie de până la 610 km

Cum arată noul Ford Mustang Mach E, SUV-ul electric cu o autonomie de până la 610 km

Autor: Bogdan Alecu

13.12.2020, 00:41 3193

Noul Mustang Mach-E, primul vehicul electric Ford dezvoltat de la zero, va fi disponibil pe piaţa locală începând cu prima parte a anului 2021. Preţul de pornire este de 49.800 de euro cu TVA pentru versiunea cu tracţiune spate, 57.600 de euro pentru cea cu tracţiune integrală şi 70.800 de euro în cea de top.

Primul SUV din familia Mustang este oferit în varianta cu un singur motor electric, cu tracţiune spate, şi cu două motoare electrice, cu tracţiune integrală, care poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde, la fel de repede precum un supercar.

Bateriile standard si bateriile opţionale cu rază extinsă elimină anxietatea cu privire la autonomie – oferind o autonomie pur electrică masurată in regim WLTP de până la 610 km între încărcări.

Printre noutăţi se numără şi sistemul Phone As A Key, prin care smartphoneul poate fi folosit drept cheie.

Mustang Mach-E va oferi modurile de conducere Whisper, Active şi Untamed care potrivesc dinamica de conducere şi experienţele senzoriale cu dispoziţia şoferului. De asemenea, SUV-ul cu cinci locuri şi siluetă de coupé va primi constant actualizări Over-the-Air, precum modelele Tesla.

„Mustang Mach-E este unul dintre cele mai entuziasmante vehicule lansate vreodată de Ford”, a declarat Roelant de Waard, vicepreşedinte, Marketing, Vânzări & Service, Ford Europa. „Acest vehicul construit special pentru a fi complet electric este inconfundabil un Mustang, cu o autonomie de 610 km, şi ajunge exact la momentul potrivit pentru clienţii noştri din Europa”.

Platforma Mustang Mach-E a fost dezvoltată de Echipa Ford Edison pentru a valorifica la maxim îmbunătăţirea distribuţiei greutăţii şi cuplului livrat al unui sistem de propulsie complet electric.

Indiferent că este echipată cu varianta cu autonomie standard cu 288 de celule, de 68 kWh (utilizabili) sau cu varianta cu autonomie extinsă cu 376 de celule, de 88 kWh (utilizabili), bateria pe bază de litiu-ion este plasată central între osii şi sub podea, oferind un centru de greutate coborât care sprijină dinamica sportivă Mustang.

Bateriile de înaltă performanţă - testate la temperaturi extreme de minus 40 de grade Celsius - sunt asigurate în interiorul unei casete etanşe înconjurată de o protecţie cu absorbţie a şocurilor. Un sistem activ avansat de încălzire şi răcire a lichidului reglează temperaturile bateriei oferind performanţă optimizată în condiţii meteorologice extreme, timpi de încărcare îmbunătăţiţi şi conducere susţinută la viteze ridicate.

Puterea bateriei este transferată către un motor de curent alternativ în întregime nou, montat în spate, răcit cu ulei, care pune în mişcare roţile din spate, şi un motor suplimentar montat în faţă pentru modelele echipate cu sistem de tracţiune integrală. Motorul din spate sincronizat permanent, cu magnet, oferă cuplul maxim în 0,5 secunde:

Sistemul de tracţiune spate al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 294 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 430 Nm şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră între 6,1 şi 6,2 secunde1
Sistemul de tracţiune integrală al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 351 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 580 Nm şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră între 5,1 şi 5,6 secunde1
Mustang Mach-E First Edition are tracţiune integrală şi baterie cu autonomie extinsă ca standard şi oferă 351 CP, un cuplu de 580 Nm şi acceleraţie de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde1
Mustang Mach-E GT are tracţiune integrală şi baterie cu autonomie extinsă ca standard şi oferă 487 CP, un cuplu de 860 Nm şi acceleraţie de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde1

Sistemul de tracţiune integrală disponibil transmite cuplul în mod independent la roţile din faţă şi din spate, cu accelerare şi manevrabilitate îmbunătăţite  – oferind experienţa caracteristică Mustang. Setările unice pentru amortizoare, arcuri, barele anti-ruliu, direcţie şi grupul motopropulsor au fost personalizate pentru drumurile din Europa, care sunt de regulă mai înguste, mai sinuoase şi cu limite de viteză mai mari.

„Platforma echilibrată şi receptivă, în întregime electrică, a Mustang Mach-E ne-a permis să personalizăm plăcerea condusului, indiferent că suntem pe şoseaua montană sinuoasă Trollstigen din Norvegia, pe autostrada de mare viteză din Germania sau pe un drum accidentat de categorie B din Marea Britanie”, a declarat Geert Van Noyen, Manager, Dinamica Vehiculelor, Ford Europa.

Sistemele de propulsie eficiente din punct de vedere energetic oferă o autonomie WLTP pur electrică de până la 610 km pentru Mustang Mach-E cu tracţiune spate şi până la 540 km pentru Mustang Mach-E cu tracţiune integrală, precum şi pentru varianta Mustang Mach-E First Edition. 2

Funcţia de Autonomie Inteligentă elimină anxietatea autonomiei, estimând mai precis autonomia rămasă pe baza comportamentului anterior al şoferului şi a condiţiilor meteorologice prognozate - valorificând conectivitatea cloud pentru a prezice câtă energie va fi folosită în viitor. Datele obţinute prin crowdsourcing de la alţi clienţi conectaţi cu vehicule electrice Ford care aleg să partajeze informaţii pot îmbunătăţi estimările în mod considerabil. 5

Încărcarea este rapidă şi simplă. Ford oferă clienţilor Mustang Mach-E un Wallbox Conectat Ford opţional, care face ca încărcarea de acasă să fie mai rapidă, mai inteligentă şi mai convenabilă. Disponibil în versiunile de 7,4 kW şi 11 kW, încărcătorul montat pe perete poate încărca bateria Mustang Mach-E de la 10% la 80% în aproximativ 6 ore. 7

Vehiculul este dotat cu sistemul SYNC de ultimă generaţie, care permite personalizarea a 80 de setări ale vehiculului - de la temperatura habitaclului şi poziţia scaunului la iluminatul ambiental - pentru o experienţă de conducere extrem de personalizată. Învăţarea automată ajută sistemul să înţeleagă mai bine obiceiurile şoferilor în timp, învăţând din rutinele şoferilor pentru a face sugestiile adecvate de navigare şi comunicare la momentul potrivit, permiţând şoferilor să se concentreze la drum.

Recunoaşterea avansată a limbajului conversaţional înţelege vorbirea naturală, de zi cu zi, în 15 limbi europene, pentru a controla totul, de la funcţiile de divertisment şi navigare la mediul habitaclului şi apelurile telefonice. Pentru a oferi cele mai bune reacţii la comenzi şi întrebări, sistemul completează informaţiile de la bordul vehiculului cu rezultate generate de căutările pe internet - prin modemul FordPass Connect oferit ca standard.

„Am lucrat în mod obsesiv pentru a ne asigura că deţinerea unui Mustang Mach-E este cea mai personală şi conectată experienţă de conducere posibilă”, a declarat Jan Schroll, manager de conectivitate, Ford Europa. „Sistemul SYNC de ultimă generaţie este cea mai inteligentă versiune de până acum şi va deveni din ce în ce mai inteligent cu cât veţi deţine mai mult vehiculul. Sistemul este proiectat să ştie ce aveţi nevoie - şi când - pentru ca dumneavoastră să vă relaxaţi şi să vă bucuraţi de experienţa conducerii”.

Atât Apple CarPlay şi Android Auto sunt pre-instalate. Un ecran tactil full HD de 15,5 inch are o interfaţă simplificată, care oferă informaţii într-o manieră organizată, intuitivă, controlată prin folosirea comenzilor tactile pinch, zoom şi rotate, iar potenţiometrul din partea de jos a ecranului permite reglarea rapidă şi tactilă a volumului muzicii sau apelurilor telefonice. Conectivitatea este îmbunătăţită şi mai mult cu SYNC AppLink, cu aplicaţii compatibile precum what3words, Waze şi Webex, care oferă o integrare mai aprofundată între vehicul şi smartphone. O platformă de încărcare wireless pentru smartphone-uri este de asemenea oferită ca standard.

Sistemul SYNC de ultimă generaţie sporeşte încrederea şoferului datorită navigării conectate. Informaţiile din trafic în timp real şi predictive sunt furnizate de specialiştii în localizare de la TomTom, iar informaţiile de direcţionare de la bordul vehiculului şi din cloud oferite de Garmin fac ca şoferii să beneficieze întotdeauna de cele mai eficiente rute până la destinaţia lor. Călătoriile pot fi pre-planificate cu itinerarii transmise prin aplicaţia FordPass către vehicul. De asemenea, sistemul SYNC de ultimă generaţie oferă recomandări şoferilor unde şi când să-şi încarce vehiculul în timpul călătoriei, totodată oferind acces în timp real la informaţii privind disponibilitatea şi preţurile staţiilor de încărcare.

 
AFACERI DE LA ZERO