Auto

Cum arată noul X5, urmaşul celui mai bine vândut SUV premium de pe piaţa locală. Galerie FOTO

Noul X5

Noul X5

Autor: Bogdan Alecu

30.05.2013, 10:29 7292

A treia generaţie BMW X5, unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri premium la nivel mondial, este prezentată după ce primele două generaţii au cumulat vânzări de peste 1,3 milioane de unităţi la nivel mondial din 1999 şi până în acest an. În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii, ocupând constant prima poziţie în topul vânzărilor mărcii începând cu 2008.

Noul BMW X5 reprezintă o evoluţie a designului faţă de modelul anterior într-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism. Noul design se remarcă prin farurile circulare duble ce se extind în grila BMW a radiatorului, silueta extinsă elegant cu linia laterală marcată de pasajele musculoase ale roţilor, cu designul faţă şi spate evidenţiat de linii orizontale şi suprafeţe proeminente, dar şi prin accentul pe optimizarea aerodinamică. O serie de elemente noi sunt integrate în limbajul general de design, incluzând Air Curtains şi Air Breathers pentru roţile faţă şi Aero Blades  pentru lunetă. S-a obţinut astfel un coeficient aerodinamic (Cd) redus, de numai 0,31, în cazul X5 xDrive30d.

Sunt oferite în premieră posibilităţi de personalizare speciale, clienţii putând opta între noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar şi M Sport, dotări de exterior şi interior pot fi comandate în aproape orice combinaţie. Se asigură astfel posibilitatea de a opta între mai multe configuraţii care schimbă caracterul maşinii între robust şi puternic, dinamic sau elegant şi luxos.

La interior se remarcă spaţiul, ambianţa luxoasă şi atenţia pentru materialele folosite. Structura orizontală, în straturi, a panoului de bord, subliniază lăţimea şi spaţiul interior. Tema liniilor orizontale este preluată şi de inserţiile din bord ce se extind în decoraţiunile uşilor faţă şi sunt continuate apoi în panourile uşilor spate. Designul tridimensional al suprafeţelor generează contraste puternice şi subliniază atenţia pentru detalii şi calitatea finisajelor.

Operare automată a hayonului este în echiparea standard, hayonul putând fi deschis şi închis prin telecomandă şi din zona conducătorului. Scaunele confort şi un al treilea rând suplimentar de scaune sunt disponibile opţional. Ergonomia este asigurată şi de zonele de depozitare extinse şi de bancheta spate cu spătar rabatabil în raport 40:20:40, dar şi de capacitatea mărită a portbagajului: 650 - 1.870 de litri.

Trei variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i cu noua generaţie de motor V8 pe benzină (330 kW/450 CP), BMW X5 xDrive30d cu propulsor diesel cu şase cilindri (190 kW/258 CP) şi BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu şase cilindri (280 kW/381 CP). în luna decembrie 2013, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d şi BMW X5 sDrive25d (emisii CO2 149 g/km) vor fi adăugate în gamă.

Comutator Driving Experience Control este disponibil standard, permiţând reglarea comportamentului dinamic al maşinii între ECO PRO, CONFORT, SPORT şi SPORT Ă. Eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ acum soluţii pentru minimizarea masei, optimizarea aerodinamică suplimentară prin elemente noi de caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower Turbo pentru motoare, transmisia automată cu opt trepte, funcţiile Auto Start-Stop şi Brake Energy Regeneration şi modul ECO PRO care integrează funcţia coasting la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie (rulare în gol, cu motorul decuplat de la transmisie la viteze între 50 şi 160 km/h). Toate modelele vor îndeplini standardele de emisii Euro 6. în plus, toate modele beneficiază acum de sistemul „Launch control“ integrat în funcţiile cutiei automate cu opt trepte.

Ca urmare a acestor măsuri s-au optimizat atât performanţele dinamice, cât şi consumul pentru toate variantele de motorizare. BMW X5 xDrive30d este acum cu 0,7 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h şi înregistrează un consum cu 15% mai mic.

Suspensia M Adaptivă, dar şi Pachetele Comfort, Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă pot fi comandate pentru a îmbunătăţi proprietăţile sportive şi confortul călătoriei. în timp ce pachetul Dynamic include, alături de Dynamic Performance Control, şi sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatică pentru puntea spate şi amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. în final, Pachetul Professional le reuneşte pe primele două. A patra opţiune, Suspensia M Adaptivă, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatică precum şi setări mai sportive ale suspensiei.

Electric Power Steering (servodirecţie electrică) este disponibilă standard, în timp ce sistemul Active Steering (direcţie activă), unic în segment, este disponibil opţional. Acesta variază raportul dintre cursa volanului şi raza de bracare a roţilor în funcţie de viteză. Astfel, la viteze mici, pentru manevre uşoare, rotirea volanului se traduce printr-un răspuns prompt al direcţiei, în timp ce la viteze mari cursa se măreşte pentru mai mult control  şi stabilitate.

Sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive este acum disponibil şi cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă. Acesta asigură distribuţia dinamică a cuplului pe puntea spate, astfel că în contextul abordării dinamice a virajelor până la 100% din puterea motorului putând fi distribuită pe o singură roată pentru agilitate remarcabilă.

Mai multe inovaţii în gama BMW ConnectedDrive pun la dispoziţia lui BMW X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de culori şi afişare nouă oferă posibilitatea de afişare a unui set extins de informaţii pe parbriz, de la date ale sistemului de navigaţie, informaţii de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor şi animalelor şi Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci când se află pe sau aproape de carosabil. O altă noutate este BMW Parking Assistant, sistem de parcare automată pentru parcare laterală şi garare, în timp ce sistemul Traffic Jam Assistant asigură condusul autonom pentru viteze de până la 40 km/h (sistemul păstrează distanţa automat faţă de traficul din faţă, cu posibilitatea de frânare autonomă şi în acelaşi timp păstrează automobilul pe bandă chiar şi în viraje prin ajustări automate ale direcţiei). Suplimentar sistemul Colision and Pedestrian Warining funcţionează până la viteze de 60 km/h şi frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic şi pietoni.

Sunt disponibile două pachete care înglobează mai multe dintre aceste sisteme. Primul Driving Assistant ce include Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), dar şi Collision Warning and Pedestrian Warning. Al doilea este Driving Assistant Plus cu Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, care include frânare până la oprire şi Traffic Jam Assistant.

Alături de toate acestea, sunt disponibile şi sisteme deja cunoscute de la generaţiile anterioare, aşa cum este funcţia pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Speed Limit Info (informaţii cu privire la limita de viteză şi restricţii de depăşire), dar şi gama extinsă de funcţii Internet care are în prim-plan pachetul BMW Apps.

Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonală de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi vine în premieră cu un Touch Controller (controler cu suprafaţă tactilă, disponibil cu sistemul opţional de navigaţie). Tot o premieră este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

Variante de motorizare anunţate pentru debut:

BMW X5 xDrive50i: motor V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 10,4-10,5 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 242-244 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.

BMW X5 xDrive30d: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 190 kW/258 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 560 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 secunde, viteză maximă: 230 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,2 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 162-164 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.

BMW X5 M50d: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (trei turbocompresoare cu presiune ridicată, cu geometrie variabilă a turbinei), injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare, presiune maximă de injecţie 2.200 bar). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 280 kW/381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm, cuplu maxim: 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,3 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,7 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 177 g/km, standarde de emisii: EU6.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO