Auto

Cum evoluează piaţa de transport şi logistică în 2021? România are nevoie de infrastructură şi digitalizare pentru a optimiza businessurile din transport&logistică

Cum evoluează piaţa de transport şi logistică în...

Autor: Bogdan Alecu

30.09.2021, 00:07 484

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) trebuie pus rapid în aplicare iar guvernul trebuie să demareze în cel mai scurt timp lucrările de infrastructură mai ales în zona Moldovei pentru a permite accesul mai facil al investitorilor.

„Moldova, când vine vorba de depozite şi industrial, atunci când se fac simulări de business problema o reprezintă lipsa infrastructurii de transport. Sunt jucători din automotive care se uită spre Moldova, atât regiunea de la noi cât şi Rep. Moldova. Am avut discuţii şi evaluări din punct de vedere logistic iar dincolo de distanţă, lipsa infrastructurii reprezintă un impediment“, a subliniat Viorel Leca, director general, Gebrüder Weiss Romania în cadrul teleconferinţei Supliment ZF - Logistică & Vehicule comerciale Cum evoluează piaţa de transport şi logistică în 2021? Realizată de ZF în parteneriat cu Element Industrial, DB Schenker, E-P Rail, Garanti BBVA Leasing, Ford Trucks prin Cefin Trucks, Gebruder Weiss, MOL, Trans.EU şi VGP.

Marile proiecte de infrastructură trebuie accelerate urgent, în condiţiile în care România a inaugurat în ultimii ani numai cioturi de autostradă, iar mai mulţi kilometri de cale ferată se degradează anual decât sunt reparaţi.

Mai mult, deja ţări din regiune precum Serbia intră pe radarul investitorilor atraşi atât de forţa de muncă disponibilă determinată de şomajul de aproape 8% la nivelul anului 2020.

„Jucătorii din automotive au resimţit lipsa de forţă de muncă în zona de vest a ţării şi a apărut interesul pentru Moldova, zone unde sunt „filoane“ de forţă de muncă neexploatate. Dacă nu ne mişcăm repede cu infrastructura, astfel de proiecte nu stau pe loc. Sunt clienţi care se uită acum spre Serbia, care are însă problema faptului că nu este în UE, dar este competitivă din punct de vedere al forţei de muncă şi dacă proiectele noastre de infrastructură vor întârzia, şi o parte dintre aceste oportunităţi le vom pierde“, a explicat Viorel Leca.

În cazul transporturilor digitalizarea a fost cuvântul de ordine, mai ales în condiţiile în care a crescut cererea pentru comerţ electonic.

„Pandemia a accelerat procesul de digitalizare şi aici sunt două direcţii - am identificat mai rapid soluţii hardware şi software care să permită mai rapid unui număr cât mai mare de angajaţi să lucreze de acasă, având acces la toate aplicaţiile, nu doar la e-mail şi dezvoltarea trebuie făcută şi în condiţii de siguranţă cibernetică. A doua direcţie este dezvoltarea unor aplicaţii precum myGW care să permită o trasabilitate mai bună a mărfurilor dar şi acces la documente pentru clienţi“, a explicat Viorel Leca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO