Productia Dacia din România a scăzut în primele două luni din 2025 cu 31%, respectiv 10% fată de perioada similară din 2024.
“Producţia din primele două luni a fost influenţată de industrializarea modelului Bigster. Atunci când lansezi în producţie un model nou nu poţi produce la capacitate maximă. Mai ales că e cel mai complex produs pe care l-am avut până acum. Vrem să-l facem şi impecabil din prima. Mai avem câteva săptămâni şi după aia vorbim de cifre normale de producţie”, a spus Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head.
Potrivit lui, deja în România vorbim de comenzi cu patru cifre pentru Bigster, deci peste 1.000 de maşini, iar la nivel european sunt peste 10.000 de comenzi. Clienţii au comandat-o atât online cât şi la dealer. Din comenzi, 75-80% sunt realizate de persoane fizice şi restul de juridice. Mai mult, 90% dintre comenzi sunt pentru versiunile de top, iar pe lista de opţionale au venit cu noua culoare specială, caroserie în două culori, hayon electric şi trapă panoramică.
“Cel mai probabil vom vedea mulţi posesori de Duster care vor face upgrade la Bigster, însă noi mizăm pe atragerea de clienţi de la alte mărci, în condiţiile în care 77% dintre clienţii Dacia vin de la alte branduri”, a explicat Mihai Bordeanu.