Auto

Cum poate susţine vânzările de maşini noi „Prima Maşină”, programul pe care FMI vrea să-l oprească

Cum poate susţine vânzările de maşini noi „Prima...

Autor: Bogdan Alecu

09.02.2015, 13:50 689

Comisia Europeană (CE) şi Fondul Monetar Internaţional (FMI) s-a exprimat împotriva programului Prima Maşină, prin care tinerii sub 35 de ani  pot obţine finanţare pentru achiziţia unui autoturism nou cu preţ de până în 13.800 de euro cu TVA (50.000 de lei fără TVA) cu un avans de numai 5%.

Guvernul va aloca în acest an un plafon al garanţiilor care pot fi emise pentru programul Prima Maşină de 350 milioane de lei, potrivit unui proiect de hotărâre, care prevede şi posibilitatea altori finanţatori interesaţi de program să se înscrie până la data de 2 martie. Pentru nivelul plafonului s-au luat în considerare solicitările venite din partea instituţiilor de credit şi instituţiilor financiare nebancare eligibile ca participante în cadrul Programului şi acesta se are în vedere în discuţiile cu FMI şi CE în stabilirea criteriului de performanţă privind garanţiile, parte a acordurilor încheiate cu instituţiile financiare internaţionale. Plafonul iniţial alocat pentru 2014 a fost de 50 milioane lei, având în vedere că legislaţia a fost adoptată la sfârşitul anului.

Băncile şi insituţiile financiare nebancare (IFN) care nu au aplicat pentru programul Prima Maşină până la sfârşitul anului trecut, pot trimite până la 2 martie cererile de înscriere către Ministerul Finanţelor Publice şi Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), împreună cu informaţii privind nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finanţărilor acordate prin acest program şi valoarea estimată a garanţiilor care urmează a fi acordate.

“APIA este pentru punerea în practică a oricărui program care susţine industria auto. În ceea ce priveşte Prima Maşină, trebuie să vedem întâi care sunt persoanele fizice care se pot califica pentru obţinerea finanţării din partea băncilor şi care sunt avantajele pentru dobândă”, a spus Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în cadrul conferinţei APIA de la finalul lunii trecute. Jucătorii din piaţa auto sunt rezervaţi în ceea ce priveşte programul în condiţiile în care rata nu este semnificativ mai mică, diferenţa fiind de circa 100 de lei pe lună la un credit similar, în timp ce deja Prima Maşină a determinat în piaţă un efect de aşteptare, clienţii persoane fizice amânând deja decizia de a cumpara un automobil nou până la demararea atât a programului Prima Maşină, cât şi Rabla.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO