Auto

Cum se iese mai ieftin în programul „Rabla” – cumpărăm tichete sau maşini mai vechi de 10 ani?

Cum se iese mai ieftin în programul „Rabla” – cumpărăm tichete sau maşini mai vechi de 10 ani?

Autor: Bogdan Alecu

22.05.2011, 14:10 4970

Majoritatea persoanelor fizice care achiziţionează acum unautoturism nou, o face utilizând tichete "Rabla", în condiţiile încare acestea pot ajuta clientul respectiv să facă o economie decâteva sute de euro. Chiar şi aşa, clientul respectiv are douăalternative - fie să cumpere de pe piaţă tichetele, fie să cumperedirect rablele pe care ulterior să le ducă direct la casat. Cutoate că pare mai complicat, o astfel de soluţie poate determinapersoana respectivă să economisească o anumită sumă de bani.

Spre exemplu, în prezent pe piaţă voucherele Remat sunttranzacţionate cu preţuri cuprinse între 1.500 de lei şi chiar2.000 de lei, în funcţie de oraşul în care sunt vândute, sau denumărul de tichete achiziţionate de la "traderul" de vouchere. Spreexemplu, în judeţul Harghita un voucher costă 1.500 de lei în timpce în Bucureşti preţurile cresc semnificativ. Pe de altă parte, laanunţurile de "cumpărări" de vouchere, preţurile oferite nudepăşsesc în general 1.300 de lei.

O altă soluţie la care pot apela "vânătorii de tichete" este ceade a cumpăra nu tichetul, ci rabla în sine şi a o duce la casat.Spre exemplu, o Dacia 1300 din 1981 poate fi achiziţionată la mânaa doua cu mai puţin de 300 de euro, în timp ce una într-o stareceva mai slabă poate costă şi mai puţin de 200 de euro - astfel sepoate realiza o economie de cel puţin 500 de lei, singurul "minus"în acest caz fiind cele cel puţin două drumuri care trebuie făcutela unitatea REMAT plus actele suplimetare. Cu toate acestea, încazul a trei rable se poate face o economie chiar şi de peste 1.500de lei, valoare care spre exemplu poate reprezenta diferenţa dintreun Logan cu echipare Laureate şi motor de 1,2 litri şi unul cumotor de 1,6 litri şi 85 CP plus airbaguri laterale.

AFACERI DE LA ZERO