Auto

Cum se "simte" Lodgy. Primul test "static" cu monovolumul Dacia

Cum se "simte" Lodgy. Primul test "static" cu monovolumul Dacia

Autor: Bogdan Alecu

06.03.2012, 17:31 4486

Odată ce ai luat loc fie la volan, fie pe scaunele din spate ale lui Lodgy începi să înţelegi îngrijorarea francezilor pentru uzina unde este produs Renault Scenic. Inginerii francezi au reuşit să conceapă prin Lodgy un automobil de familie spaţios, bine echipat şi care pentru prima dată putem spune că nu mai are nicio legătură cu Logan şi tipul de maşină low cost. Mai mult, acesta va atrage mulţi dintre clienţii care până atunci alegeau Scenic sau oricare monovolum compact datorită raportului preţ calitate care pare a fi chiar mai mare decât în cazul lui Duster.

Printre cele mai "radicale" schimări se numără prezenţa unui sistem multimedia cu display de 7 inchi, ce răspunde bine la comenzi şi are o grafică ce nu aminteşte de nimic "low-cost". Mai mult, acesta poate citi şi stickuri de memorie USB şi implicit muzica de pe acestea. Materialele utilizate s-au îmbunătăţit foarte mult. Acum indiferent dacă discutăm de planşa de bord sau de tapiţeria scaunelor, toate sunt plăcute la atingere, cu toate că "mirosul" de Logan şi implicitde plastic ieftin încă se simte. Pe de altă parte, nu avem cum să nu apreciem elementele cromate din habitaclu, precum mânerele de acţionare ale portierelor.

Despre Dacia Lodgy:

Un alt element îmbunătăţit este "sunetul" închiderii portierelor sau a hayonului. Dintr-o dată nu mai sună a "gol", ci se simte şi se aude exact ca la oricare alt model fabricat în Europa. Nu este ca la un Volkswagen, dar cu siguranţă nu se mai aude a Logan.

Din punct de vedere al amplasărilor comenzilor, Lodgy este cel mai ergonomic automobil Dacia proiectat vreodată. Nu mai avem comenzi pentru geamuri amplasate în spatele consolei centrale pentru gramurile spate. Toate comenzile pentru geamuri sunt amplasate pe portiere, acolo unde le este locul. Sau - comanda oglinzilor electrice se regăseşte în partea stângă a bordului, şi nu sub frâna de mână - pânăacum dacă vroiai să reglezi oglinzile în mers, puteai avea (lipsa) de inspiraţie de a trage frâna de mână astfel încât să ai un acces mai bun la acestea.

Singurul element lipsit de ergonomie şi care totuşi aminteşte de Logan este claxonul, amplasat pe maneta din stânga volanului, şi nu pe centrul volanului ca la mai toate maşinile "civilizate".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO