Auto

Dacia are o cotă de piaţă de peste 15% în România, Moldova şi Bulgaria. În Franţa a ajuns la 6% din piaţă

Dacia are o cotă de piaţă de peste 15% în România,...

Autor: Bogdan Alecu

04.08.2014, 00:05 387
Europa de Vest a adus în primul semestru al acestui an 84% din înmatriculările de autoturisme ale mărcii Dacia, însă pe niciuna din cele 15 pieţe occidentale, cu excepţia Franţei,  brandul autohton nu s-a impus în top zece mărci de volum, potrivit unei analize a ZF pe baza rapoartelor de înmatriculări auto din fiecare ţară.
 
De partea cealaltă, în Europa de Est şi în statele europene din afara UE, Dacia este pe primul loc sau cel puţin în top zece.
 
Prima poziţie în topul înmatriculărilor este ocupată de Dacia în România, Republica Mol­do­va şi Bulgaria, în timp ce în Serbia şi Bosnia ocu­pă locul şase. De asemenea, din punctul de vedere al cotei de piaţă singurele trei pieţe unde Dacia înregistrează cote de „două cifre” sunt cele unde ocupă şi primul loc. 
 
Franţa este pentru Dacia singura excepţie din Vest, având în vedere faptul că brandul ro­mâ­nesc face parte din Grupul Renault. În Hexa­gon brandul autohton a avut vânzări de aproape 58.000 de unităţi în primul semestru, în creştere cu 30% faţă de perioada similară a anu­lui trecut, echivalentul a 6,1% cotă de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO