Auto

Dacia pierde teren şi în UK - înmatriculările au scăzut cu 60% în martie, pe o piaţă care s-a înjumătăţit

Dacia pierde teren şi în UK - înmatriculările au...

Autor: Bogdan Alecu

06.04.2020, 17:22 102

Înmatriculările Dacia continuă să fie puternic afectate de pandemia de coronavirus, iar vânzările mărcii autohtone sunt printre cele mai lovite la nivel european.

După scăderile puternice din Franţa, Spania, Italia şi Franţa, Dacia continuă sprintul scăderilor şi în Marea Britanie. Pe o piaţă care s-a comprimat cu 45% luna trecută faţă de martie 2019, Dacia a scăzut cu 60%, potrivit datelor SMMT, fiind printre cele mai lovite. În total, la nivelul primelor trei luni, înmatriculările Dacia au scăzut cu 54%, la puţin peste 5.000 de unităţi.

În Germania înmatriculările Dacia au scăzut cu 43% în primul trimestru al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut la mai puţin de 11.000 de unităţi. Scăderi mari a mai înregistrat Dacia şi în Spania, Franţa şi Italia, principalele pieţe ale mărcii autohtone.

Piaţa auto franceză a scăzut cu 71% la nivelul lunii martie, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Comitetului Constructorilor de Automobile din Franţa (CCFA), la un nivel de aproape 79.500 de autovehicule. Scăderea are loc pe fondul pandemiei de Coronavirus şi restricţiilor impus pe piaţa franceză.

În acest context, înmatriculările de autovehicule noi Dacia au scăzut cu peste 80% în martie în Franţa, la mai puţin de 3.200 de unităţi, fiind printre cele mai afectate mărci. Pe de altă parte, în Franţa, Dacia se adresează în special celor din mediul rural şi seniorilor, media de vârstă a clienţilor fiind una mai mare decât în cazul altor mărci.

Scăderea din Franţa are loc în condiţiile în care centrele auto au închis porţile la jumătatea lunii trecute.

Per total, de la începutul anului, piaţa franceză a scăzut cu 34%.

Potrivit Automotive News Europe, toate ţările care au impus măsuri similare vor înregistra scăderi majore ale pieţei auto, similare cu ce s-a întâmplat în China în februarie – declin de 80% al vânzărilor. Astfel, ţări precum Franţa, Italia, Spania, Germania, Marea Britanie, adică cele mai mari pieţe vest-europene vor avea scăderi record în această perioadă. Astfel chiar dacă producţia de la uzinele Dacia şi Ford din România va fi reluată, nu vor avea către cine livra maşini.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO