Auto

Dacia şi Ford au ieşit din epoca low-cost. Începe era hi-tech

Dacia Lodgy vine cu navigaţie, motor nou şi sistem de protecţie a pietonilor în caz de accident.

Salonul auto de la Geneva

Autor: Bogdan Alecu

07.03.2012, 00:08 3195

Până acum România era în lumea auto ţara de unde a început revoluţia low-cost. Din 2012, la Craiova şi Mioveni se vor produce automobile din ce în ce mai avansate tehnologic.

Modelul Dacia Lodgy, lansat ieri la Geneva, în Elveţia, are o miză mult mai mare decât se estimase iniţial, fiind un model pe platforma căruia urmează a fi proiectate modele precum Logan 2, Sandero facelift sau Duster facelift. Ce are nou Lodgy? Viitoarele modele Dacia ar putea împrumuta noul sistem multimedia cu navigaţie, noul motor lansat sau partea frontală proiectată în premieră pentru a reduce impactul asupra pietonilor în eventualitatea unui accident.

La Craiova, Ford se pregăteşte să demareze în forţă producţia lui B-Max, care va fi cel mai avansat model asamblat vreodată în România, de la conceptul de caroserie fără stâlp central la motorul supraalimentat de 1,0 litri în trei cilindri disponibil inclusiv cu transmisie automată sau tehnologiile de siguranţă activă precum "citirea" indicatoarelor rutiere sau de menţinere a benzii de rulare.

Ce impact are implementarea noilor tehnologii la uzinele din România? Dacă în prezent discutăm de un impact de 1,5 miliarde de euro asupra României, reprezentând producţia B-Max şi exporturile de piese către Maroc pentru Lodgy, de anul viitor ponderea exporturilor Dacia şi Ford în total ar putea creşte spre 15% faţă de 8% în prezent, datorită exporturilor de modele mai avansate tehnologic decât cele actuale, şi implicit cu un preţ mai ridicat.

Ce spun şefii Ford şi Renault

Potrivit declaraţiilor lui Joerg Beyer, directorul de produs pentru B-Max, producţia în primele 12 luni ar putea depăşi pragul de 100.000 de unităţi, având în vedere feedbackul primit pe reţelele se socializare Facebook sau Twitter.

Odată cu lansarea lui Lodgy, Dacia a făcut cel mai mare salt de până acum între un model nou şi cele actuale.

Lodgy vine cu un nou compartiment motor adaptat propulsoarelor de mici dimensiuni precum cel de 1,2 litri, dar şi cu elemente de design interior şi exterior ce se vor regăsi şi pe următoarele modele Dacia.

Logan 2 nu va fi mai scump decât generaţia actuală, dar va beneficia de noile îmbunătăţiri prezente pe Lodgy", a spus Arnaud Deboeuf, directorul programului entry al Renault. El a subliniat că din acest motiv, Lodgy nu are decât 55% componente comune cu modelele Dacia de până acum, deoarece odată cu acesta platforma tehnică a fost îmbunătăţită.

"Platforma Logan este una dintre cele mai fiabile din Europa în momentul de faţă. Nu vom renunţa la ea odată cu lansarea lui Logan 2", a subliniat Deboeuf.

Ford B-Max va fi cel mai avansat model asamblat vreodată în România, având şi sistem de citire a indicatoarelor rutiere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO