Auto

Dacia va produce trei noi modele în 2012 în Maroc, nu doar două cum anunţase iniţial

Dacia va produce trei noi modele în 2012 în Maroc, nu doar două cum anunţase iniţial

Autor: Razvan Muresan

09.02.2012, 15:05 3112

Renault a inaugurat astăzi în Tanger, Maroc, cea mai nouă uzină a grupului francez unde începând cu acest an va produce trei noi modele Dacia destinate în special pieţei vest-europene. Pe lângă monovolumul Lodgy şi o utilitară derivată din acesta, francezii vor "plus" cu un al treilea model, ce va reprezenta un vehicul pentru pasageri realizat pe platforma utilitarei.

Prima linie de asamblare a uzinei este deja funcţională, fabrica având o capacitate de 170.000 de maşini anual, urmâna a ajunge la 400.000 de unităţI în 2015, când şI numărul angajaţilor va urca la 6.000.

Vedeţi aici o galerie foto cu fabrica Renault din Tanger

Capacitatea maximă a fabricii va permite, după finalizarea tuturor investiţiilor în cele două linii de producţie, fabricarea a 400.000 de maşini anual. În 2012, Renault-Nissan va putea produce la Tanger, folosind o singură linie de producţie, circa 30 de vehicule pe oră, respectiv cel mult 170.000 de unităţi până la sfârşitul anului.
Investiţia iniţială este de 350 de milioane de euro, urmând să ajungă, până la finalizarea proiectului la 600 mil. euro, la care se adaugă 200-400 de milioane de euro în funcţie de modelele construite.

Cealaltă uzină din Maroc a grupului, amplasată la Casablanca, va continua să producă modelele Kangoo VP, Kangoo VU, Logan şi Sandero. Uzina de automobile de la Tanger este cea mai mare de acest fel din cele situate în sudul Mediteranei, oferind peste 6.000 de locuri de muncă, potrivit estimărilor pentru anul 2015. Noul sit de producţie este, totodată, primul la nivel mondial care funcţionează fără să producă emisii de dioxid de carbon sau alte reziduuri de ape industriale.

Potrivit informaţiilor furnizate de companie, Renault şi statul marocan au înfiinţat la Tanger un institut de formare în industria auto pentru pregătirea angajaţilor uzinei, finantat in totalitate de autoritatile locale. Noua fabrica va permite cresterea volumelor si largirea ofertei din gama M0, venind in completarea uzinelor de la Pitesti si Casablanca, care functioneaza la capacitate maxima.

Francezii sunt prezenti pe piata din Maroc inca din 1928, iar masinile lor sunt astazi cel mai bine vandute din regiune, ocupand primele doua pozitii in clasamentul local, cu un total de circa 40.000 de unitati livrate anul trecut. Mai exact, in 2011, grupul detinea o cota de piata de 37% in statul nord-african, din care 20% prin modelele Dacia, iar 17% prin cele ale Renault. 64 de dealeri asigura in prezent comercializarea autovehiculelor in Maroc, cea mai importanta la nivel national.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO