Auto

De ce tranzacţiile iau locul investiţiilor greenfield în auto: Să recrutezi 30-50 de oameni pentru un centru auto este costisitor. O achiziţie poate fi o oportunitate

Importatorul MG în România a semnat pentru preluarea dealerului Di-Bas la început de 2025

Importatorul MG în România a semnat pentru preluarea dealerului Di-Bas la început de 2025

Autor: Bogdan Alecu

15.02.2025, 10:03 206

Dealerul Ferrari din Bucureşti a fost preluat de un grup canadian, marca Nissan ajunge de la 1 iunie printr-o tranzacţie către un nou importator, iar în ultimii ani Automobile Bavaria, AutoKlass sau Auto Cobălcescu au realizat tranzacţii prin care au cumpărat dealeri auto la nivel naţional pentru a extinde businessul.

România, cu o creştere a vânză­ri­lor de maşini de aproape şase pro­cente în 2024 dar cu volume modeste de circa 150.000 de unităţi anual, a atras noi investiţii şi tranzacţii pe piaţa auto locală, cu toate că rămâne departe de volumele din 2007 şi 2008. Dacă în trecut dealerii care înregis­trau scăderi ale vânzărilor „trăgeau obloanele“, acum marile grupuri care vor să îşi întărească poziţia pe piaţă au început realizarea de noi achiziţii.

„Nu putem răspunde punctual la tranzacţii, dar astfel de tranzacţii se numesc oportunităţi. Dacă există o­por­tunitatea de a cumpăra un dealer, de a extinde o activitate, atunci o va face. Acum cel mai în vogă brand auto din lume nu este prezent în România, dar va veni. Şi mai sunt şi altele care vor veni. Ca piaţă, dacă ne uităm la volume, nu putem vorbi de o piaţă atractivă. Dar nu trebuie să uităm un lucru – un dealer are 30, 40, 50 de oameni bine pregătiţi. Aceste cifre reprezintă o forţă de muncă deja calificată, şi să găseşti aşa ceva în piaţă te costă, iar o astfel de achiziţie poate reprezenta şi o astfel de opor­tunitate“, a explicat Dan Vardie, preşedintele APIA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025