Auto

Dealerii de maşini noi se întrec cu Dacia la exporturi

Dealerii de maşini noi se întrec cu Dacia la exporturi

Autor: Bogdan Alecu

03.07.2014, 00:06 525
Fenomenul reexporturilor continuă pe piaţa auto locală, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înma­triculare a Vehiculelor (DRPCIV), iar lunar până la 5% din maşinile noi înmatriculate în România sunt radiate în termen de câteva zile de la înregistrare şi reexportate, cu precădere pe pieţe vest-europene.
 
„Nimeni nu mai dezbate acum fenomenul exporturilor, care este în continuare real. Avem o cotă oficială de maşini înmatriculate şi radiate de 3,5% în primele cinci luni ale anului. Pe lângă acestea sunt multe care au fost reexportate fără a mai fi înmatriculate deloc, iar cu acestea procentul urcă spre 25%. Aceasta este o politică dezvoltată după 2009 încoace, dar în 2013 şi 2014 s-au mai redus volumele“, a spus Alin Radu, general manager, biroul de reprezentanţă al Suzuki România.
 
În primele cinci luni ale anului din România s-au exportat aproape 2.700 de maşini, din care 715 au fost înmatriculate pe piaţa locală după luna decembrie 2013, acestea reprezentând circa 3% din totalul maşinilor înregistrate în intervalul ianuarie-mai din acest an.
 
„Dealerii în disperare de cauză încearcă să-şi rotunjească veniturile vânzând maşini către ţările Europei de Vest. Integrarea europeană are avantaje şi dezavantaje, iar printre avantaje se numără şi posibilitatea de a vinde pe alte pieţe fără taxe. Dar pe termen lung, o astfel de politică este perdantă deoarece sunt maşini care nu mai vin în service şi sunt vândute cu o marjă de profit foarte mică“, a spus Radu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO