Auto

Deloitte: Digitalizarea ANAF, ce obligaţii au contribuabilii vizaţi de RO e-Transport?

Deloitte: Digitalizarea ANAF, ce obligaţii au...
27.07.2022, 12:41 348

Sistemul naţional care vizează monitorizarea transportului de mărfuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul României, RO e-Transport, implementat de autorităţi în cadrul procesului de digitalizare a administraţiei fiscale, este în vigoare de la data de 1 iulie, iar contribuabilii vizaţi trebuie să se conformeze, chiar dacă procedura a fost finalizată cu întârziere, iar termenul de aplicare a amenzilor a fost amânat până la 1 octombrie 2022. Această nouă obligaţie se adaugă la celelalte două măsuri majore adoptate în cadrul aceluiaşi proces, cu termene de conformare în iulie 2022, respectiv SAF-T şi RO e-Factura. Care sunt paşii necesari pentru o raportare corectă?

Sistemul SAF-T este în vigoare de la 1 ianuarie 2022 pentru marii contribuabili încadraţi în această categorie de mai multă vreme, iar aceştia au avut o perioadă de graţie de şase luni, astfel încât termenul de depunere a situaţiilor lunare pentru perioada ianuarie – iunie este ultima săptămână din luna iulie. În plus, de la 1 iulie intră în acest sistem de raportare şi contribuabilii mari care au fost incluşi pe listă la finalul anului trecut.

La aceeaşi dată a intrat în vigoare şi Ro e-Factura, sistemul pentru raportarea, stocarea şi descărcarea facturilor prin intermediul serverului ANAF. În prima tranşă de contribuabili vizaţi sunt incluşi, pe de o parte, partenerii privaţi ai entităţilor publice şi, pe de altă parte, cei care comercializează anumite bunuri considerate cu risc fiscal ridicat.

În cazul Ro e-Transport, obligativitatea declarării în noul sistemul a intervenit tot de la 1 iulie, iar clarificările Ministerului de Finanţe cu privire la modalitatea de aplicare a reglementării au fost publicate în luna iunie.

Ca urmare a publicării procedurii de aplicare, societăţile trebuie să analizeze în ce măsură transporturile programate să fie desfăşurate intră sub sfera de aplicare a raportării. Ulterior, relaţia dintre contribuabilii obligaţi să raporteze şi transportatori va trebui consolidată, având în vedere că declarantul va avea nevoie din start de toate datele, cum ar fi numărul de înmatriculare al vehiculului care realizează transportul şi numai, pentru a le introduce în sistem. Mai mult, datele trebuie să rămână valabile pe toată durata transportului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO