Auto

Demisie surprinzătoare la cea mai mare companie din România: Antoine Doucerain renunţă la poziţia de director general al Automobile Dacia după numai 6 luni, iar în locul lui a fost chemat de urgenţă Jerome Olive, care a mai condus operaţiunile

Demisie surprinzătoare la cea mai mare companie din...

Autor: Bogdan Alecu

06.09.2018, 09:40 2401

Antoine Doucerain pleacă de la conducerea Automobile Dacia după doar şase luni, iar interimatul funcţiei de director general va fi preluat de Jerome Olive, care a mai ocupat în trecut poziţia de director al companiei.

Nicolas Maure este aşteptat astăzi la Bucureşti pentru a evalua situaţia. Maure este directorul Renault pentru regiunea Eurasia. 

Antoine Doucerain părăseşte conducerea Automobile Dacia şI pe cea a Group Renault România la şase luni de la venirea sa în România. Potrivit datelor din piaţă, decizia are în spate motive personale. 

Jerome Olive, Alliance Regional SVP - Manufacturing, Supply Chain & Process Engineering pentru regiunea Eurasia, revine din această lună în România ca director general interimar al Automobile Dacia. Acesta va asigura conducerea până la o nouă numire a francezilor. Este pentru prima dată când un director al Dacia pleacă după numai câteva luni. Jerome Olive a mai deţinut funcţia de director general al Dacia între 2010 şi 2013.

El este directorul sub care Dacia s-a transformat dintr-un brand low-cost într-unul „best value” care oferă o echipare bogată, dar cu un preţ sub al concurenţei. De asemenea, sub mandatul său Dacia a lansat modelel Duster, Lodgy, Dokker, dar şi noile generaţii ale Logan şi Sandero.

scut pe 8 decembrie 1957, Jérome Olive a obtinut diploma de inginer a Institutului Catolic de Arte si Meserii din Franta (ICAM) in anul 1980. Cariera sa la Renault a inceput in 1982, la uzina de la Sandouville. In 1985 a preluat functia de responsabil investitii si mentenanta la SBFM (Société Bretonne de Fonderie et Mécanique), apoi pe cea de director de productie.  In 1996, in calitate de sef al Departamentului de Caroserie, se ocupa de lansarea in fabricatie a modelului Scénic 1 la uzina Renault din Douai. in 1999, devine director adjunct responsabil cu fabricatia, preluând conducerea uzinei la inceputul anului 2004.

Groupe Renault România are 17.700 de angajaţi. Activitatea de inginerie se derulează în cadrul Renault Technologie Roumanie, inclusiv la Centrul Tehnic Titu, inaugurat în anul 2009, acesta fiind cel mai mare centru de inginerie al grupului francez din afara Franţei, unde aproape 3.000 de ingineri proiectează viitoarele automobile ale grupului.

Constructorul auto a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 23,1 mld. lei (5,1 mld. euro), în creştere cu 11,4% faţă de 2016, depăşind în premieră 5 mld. euro şi consolidându-şi poziţia de cea mai mare companie din România după cifra de afaceri.

Grupul Renault a ajuns la investiţii de 2,8 miliarde de euro în România la aproape zece ani de la preluzarea uzinei Dacia care are o istorie de jumătate de secol.

Ultimele declaraţii ale lui Antoine Doucerain:

►Inginerii români sunt tot mai avansaţi şi şi-au dezvoltat abilităţile, avem aici un centru complet de testare şi putem dezvolta mai multe maşini. Aici vine şi povestea lui Duster - din proiect, o mai bună parte a fost dezvoltată în România decât în cazul modelelor precedente.

►Începând cu luna septembrie, vom majora producţia zilnică de Duster de la 1.000 de unităţi la 1.100 de unităţi pe zi, o creştere de 10% a producţiei. Producţia uzinei va fi în continuare de circa 1.400 de maşini pe zi, dar îmbunătăţim organizarea, astfel încât să putem produce mai multe automobile Duster. Capacitatea uzinei va rămâne în continuare la circa 350.000 de unităţi. Nu putem comunica câte automobile vom produce în acest an, doar putem spune că numărul va fi mai mare decât cel atins anul trecut.

►Acum avem 800 de roboţi şi trendul este ca numărul acestora să crească tocmai pentru a avea o calitate mai bună şi mai stabilă şi condiţii de lucru mai bune pentru angajaţi. Dacia trebuie să-şi păstreze ADN-ul şi în viitor „ maşini atractive, de calitate, la cel mai bun preţ. Este foarte important de păstrat modeulul de business. De asemenea, trebuie să fim în continuare agili, să ne adaptăm rapid la schimbări. Cine şi-a imaginat în urmă cu 50 de ani unde va ajunge Dacia acum.

►Pentru a face faţă transporturilor, noi optimizăm în permanenţă soluţiile alese, feroviar, camion sau naval. Încurajăm dezvoltarea infrastructurii nu pentru noi, ci pentru economia ţării

►Chiar dacă nu pare, Dacia poate fi considerată o investiţie greenfield a Renault având în vedere investiţiile realizate. Poate fi o investiţie cât trei greenfielduri. Mai sunt producători de componente care urmează să vină în România

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO