Auto

Denis Le Vot, CEO Dacia: Maşinile s-au scumpit şi se vor mai scumpi. Preţurile au crescut cu 61% din 2010 până în 2022. Dacia mizează pe esenţial pentru a ţine preţurile sub control şi creşte când piaţa scade

Autor: Bogdan Alecu

16.09.2022, 10:00 3277

Strategia Dacia s-a mutat dinspre low-cost spre vânzarea de maşini tot mai echipate, dar fără a intra în concurenţă cu celelalte mărci de pe piaţă, motiv pentru care preţurile sale, deşi au crescut, se menţin sub media concurenţei, explică Denis Le Vot, CEO Dacia.

Spre comparaţie, niciun model nou Dacia nu mai vine fără aer condiţionat, iar Logan, „maşina de 5.000 de euro”, are acum un preţ de pornire de 13.600 de euro cu TVA în România, fiind pentru prima dată când Logan pleacă de la peste 10.000 de euro.

„Maşinile devin tot mai scumpe iar noi mizăm pe raţional. Spre exemplu, de ce să plătească cineva pentru trei ecrane în maşină când îşi poate folosi propriul telefon mobil? Nu toţi vor o maşină complicată, dar vor esenţialul precum un sistem de asistenţă la plecarea din pantă sau aer condiţionat care acum este disponibil în echiparea de bază. Astfel Dacia a urcat în 2022 cu 7% pe o piaţă care s-a comprimat cu 10%, iar valoarea reziduală la Dacia este cu zece puncte peste alte mărci. Trendurile nu se vor schimba – materiile prime se vor scumpi, iar sistemele de reducere a poluării vor avea un preţ tot mai mare. Chiar şi cei care îşi permit maşini scumpe aleg Dacia deoarece vor un automobil simplu”, a explicat  Denis Le Vot, CEO Dacia.

El a subliniat că dacă anul 2010 este luat drept referinţă, atunci când în vigoare erau normele Euro 5, în 2014 deja preţurile erau cu 17% mai mari faţă de 2010 odată cu introducerea Euro 6b, pentru ca aacestea să crească cu 29% faţă de 2010 în 2018 odată cu normele Euro 6d-Temp iar Euro 6d-full să aducă un plus de 48% în 2021. În 2022 baza ar fi conform datelor Grupului Renault cu 61% peste 2010 la nivelul pieţei auto europene.

În data de 14 ianuarie 2021, sub numele Renaulution, Renault Group îşi prezenta noul său plan strategic, care stabilea obiectivele fiecăreia dintre cele 4 mărci ale sale.

De la lansarea modelului Logan, în 2004, Dacia a vândut 7,5 milioane de vehicule iar în prezent este a treia marcă din Europa în clasamentul vânzărilor către clienţii persoane fizice.

La douăzeci de luni de la prezentarea planului strategic Renaulution, Dacia deschide un nou capitol al istoriei sale, hotărâtă să devină mai atractivă, rămânând însă fidelă poziţionării sale « value for money ». În acest scop, în ultimele luni Dacia a adoptat o nouă identitate, un nou logo, un nou design şi o gamă nouă de culori, iar înfăţişarea showroom-urilor sale a cunoscut o adevărată transformare. 

Acest nou capitol al Dacia a fost deschis, simbolic, în cadrul evenimentului intitulat « Brand Manifesto » care a reunit, între 13 şi 15 septembrie, la Le Bourget, lângă Paris, mai multe sute de ziarişti din presa internaţională. Cu această ocazie au fost reafirmate cele trei valori care vor ghida acţiunile mărcii şi designul modelelor sale în următorii ani…

De 18 ani, Dacia le propune clienţilor ceea ce este esenţial pentru un automobil şi demonstrează că aceasta este pur şi simplu suficient.

 

În viziunea Dacia esenţial nu înseamnă nici rustic şi nici auster. În plan practic, cu inovaţii precum Media Control sau cu barele de pavilion modulare care înlocuiesc barele transversale tradiţionale vândute ca accesoriu. La fel de adevărat este şi din punct de vedere al design-ului. Aspectul maşinilor este cool… şi nu costă în plus!

Mâine, Dacia va merge şi mai departe pentru a răspunde acestei tendinţe a pieţei, consolidând gama de modele destinate special traseelor off-road. Dacia va continua să propună transmisii integrale şi echipamente dedicate activităţilor în aer liber. Astfel, în 2023 va fi disponibil un kit pentru modelul Jogger care va permite instalarea în câteva minute a unui adevărat pat pentru 2 persoane, fără a afecta capacitatea de încărcare a spaţiului pentru bagaje. O familie de patru persoane va putea chiar să ataşeze un cort în prelungirea compartimentului pentru pasageri, beneficiind astfel de un spaţiu mărit pentru camping.

Dacia este atentă atât la interesele individuale cât şi la cele ale societăţii în ansamblu. În acest scop, ea se bazează pe tehnologii verificate şi testate, prin urmare, mai economice pentru client, în loc de a dezvolta unele noi. Un exemplu în acest sens îl constituie platforma CMF-B. Pe de altă parte, eliminarea a tot ceea ce este superfluu, fie că este vorba de tehnologii sau de unele elemente estetice, permite reducerea greutăţii maşinilor şi prin urmare economisirea de carburant – un lucru util atât pentru portofelul clienţilor cât şi pentru planetă. Jogger, spre exemplu, este cu 300 kg mai uşor decât principalii săi concurenţi cu 7 locuri.

Utilizarea extensivă a materialelor reciclate este o prioritate pentru Dacia. Astfel, 12 % din materialul plastic utilizat pe modelul Duster provine din reciclare, ceea ce depăşeşte cu mult media vehiculelor noi de pe piaţa europeană. Şi în acest caz, Dacia combină interesul clienţilor cu cel al planetei.

Mâine, Dacia va merge şi mai departe, utilizând mai mult plastic reciclat pe modelele sale. Obiectivul este ca 20 % din plasticul utilizat pe viitoarea generaţie Duster să provină din reciclare. Pentru aceasta, plasticul reciclat va fi utilizat nu doar pentru piesele ascunse vederii, aşa cum este cazul de cele mai multe ori în prezent, ci şi pentru piesele de aspect. Dacia procedează deja astfel pentru piesa care constituie partea inferioară a barei de protecţie faţă a modelului Sandero Stepway. Pe viitor, această abordare va fi extinsă datorită utilizării unui nou material pus la punct de inginerii mărcii. Denumit Starkle®, acest material, alcătuit din plastic reciclat, este în acelaşi timp ecologic, robust şi elegant.

Începând din primăvară, întreaga reţea comercială a mărcii Dacia a început un amplu proces de transformare. Noile showroom-uri sunt concepute pentru a fi funcţionale, ultra-flexibile, responsabile din punct de vedere ecologic şi dimensionate pentru costuri rezonabile. În acest scop, Dacia dezvoltă o combinaţie între experienţa fizică şi cea digitală, în special prin utilizarea aplicaţiei de realitate augmentată pe smartphone.

 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO