Auto

Designerii Fordului „made in Craiova“: B-Max este o maşină pentru familii tinere, cu cel puţin un copil

Designerii Fordului „made in Craiova“: B-Max este o maşină pentru familii tinere, cu cel puţin un copil

Autor: Bogdan Alecu

01.03.2011, 23:50 447

Pentru modelul B-Max, lansat în aceste zile la Geneva, înElveţia, şi care va intra în producţie la Craiova până la finalulacestui an, Ford pariază pe tinerele familii din Europa Centrală şipe clienţii care doresc un automobil de dimensiuni nu foarte mari,dar care oferă totuşi un interior destul de spaţios.

Noul B-Max va fi destinat la început în special pieţei dinEuropa Centrală, după care va fi lansat şi pe alte pieţe la nivelinternaţional. În ceea ce priveşte designul, B-Max reprezintă oevoluţie a kinetic design, linia de design a constructoruluiamerican.

"Cea mai importantă componentă a noului design o reprezintădesignul fără montant B şi cu portiere spate culisante care sedeschid în sens opus faţă de cele din faţă. Este pentru prima datăcând inginerii au lucrat cot la cot cu designerii pentru a găsi oastfel de soluţie. Pe locul doi ar fi partea frontală, cuproiectoarele de ceaţă. Grila trapezoidală reprezintă o nouăreinterpretare a designului nostru", a spus Stefan Lamm.

Reprezentanţii Ford spun că şi modelul B-Max a fost proiectatpentru a primi calificativul maxim în ceea ce priveşte siguranţa latestele EuroNCAP, la fel ca şi restul modelelor producătorului autoamerican.

"Pentru a face această soluţie posibilă, fără cel de-al doileastâlp, maşina prezintă întăriri suplimentare în primul şi ultimulmontant, care fac ca acestea să se comporte ca un inel", spuneLamm. Spre deosebire de un automobil cu portiere normale, acestlucru a fost mai complicat de atins în condiţiile în care pasageriitrebuie să dispună de un grad ridicat de siguranţă şi la impactullateral, care la B-Max nu mai este amortizat şi de un al doileastâlp de susţinere. "Noi am implementat soluţia cu portiere cuastfel de deschidere deoarece acestea oferă avantaje în ceea cepriveşte spaţiul din parcările publice, spre exemplu. În toateoraşele mari există întotdeauna probleme cu spaţiul. În plus,maşina este destinată familiilor tinere, care au cel puţin un scaunpentru copil, iar acesta are nevoie de mai mult spaţiu şi un accesmai facil. O altă categorie de clienţi către care ne adresăm suntpersoanele în vârstă cărora le place să conducă, deoarece în maşinăai o poziţie înaltă la volan şi un acces facil", a spus StefanLamm.

Clasa mică este cel mai aglomerat segment în ceea ce priveştenoutăţile prezentate de constructori în ultimii doi ani. Dacăînainte de criza economică majoritatea constructorilor europenierau "concentraţi" pe lansarea de noi modele în segmentelesuperioare, situaţia economică actuală, preţul tot mai mare lacarburanţi şi nevoia de mobilitate i-au determinat pe aceştia sălanseze noi nişe în segmentul B.

Pe de altă parte, modelul Ford care a fost prezentat în cadrulevenimentului de dinaintea Salonului de la Geneva şi în stand afost asamblat manual în cadru centrului tehnologic alconstructorului din Köln, Germania. Din acest motiv, modelulprezentat nu are mânere la uşi, acestea fiind acţionate numaielectric. Versiunea normală, de serie, va avea mânere normale laportiere.

"Proiectarea lui B-Max a început în urmă cu mai mulţi ani, chiarînainte de 2007. O astfel de maşină nu se proiectează pestenoapte", explică Lamm, de la Ford. Astfel, proiectul B-Max a fostdemarat înainte ca Ford să preia oficial uzina de la Craiova,într-un moment în care toate uzinele din Europa ale constructoruluilucrau peste capacitatea maximă.

Pe piaţa locală anul trecut vânzările de automobile de clasămică au înregistrat cel mai mic declin, de aproape două procente,pe o piaţă care a scăzut cu aproape 20% faţă de anul anterior,potrivit statisticilor APIA.

Cele mai bine vândute modele de clasă mică pe piaţa locală aufost Renault Symbol şi Clio, cu aproape 5.000 de unităţi, urmate deFord Fiesta cu peste 3.000 de maşini şi Chevrolet Aveo cu2.600.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO