♦ Odată cu lansarea celei de-a treia generaţii a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway, Dacia a trecut prin cea mai mare transformare de la relansarea sa de către Renault, iar miza nu a reprezentat-o doar platforma, ci şi designul, pentru a se completa pe piaţă cu brandul francez.
Dacia trebuie să fie un brand competitiv, simplu, dar modern şi care să vină cu un design îndrăzneţ pe o piaţă auto în continuă transformare, consideră Erde Tungaa, lead exterior designer în cadrul Groupe Renault. Erde Tungaa, de origine din Mongolia, este cel care a proiectat prima şi a doua generaţie a SUV-ului Duster, ambele cu volume foarte mari înregistrate la nivel european. El s-a format ca designer în epoca lui Patrick Le Quement, fostul designer al Grupului Renault, are studii în istorie şi psihologie şi vorbeşte cinci limbi străine.
„Am lucrat pentru brandul Dacia încă de la prima generaţie a lui Duster. Am lucrat şi la modele Renault, însă îmi place ideea din spatele mărcii Dacia. Este una foarte cool, este ceea ce ar trebui să fie o maşină pentru oameni. Eu am apărat această idee“, a declarat Erde Tungaa într-un interviu acordat ZF cu ocazia prezentării statice la Paris a noilor Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Trecerea de la vechea platformă Logan lansată în 2004 la noua platformă a Renault, CMF-B, permite celei de-a treia generaţii a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway să vină cu tehnologii de neimaginat până recent pe modelele Dacia.
Dacă în 2004 decalajul dintre modelele Dacia şi cele Renault era de aproape două generaţii, adică de 16 ani, acum acest ecart s-a redus la cel mult 4 odată cu cea de-a treia generaţie.
„Odată cu cea de-a treia generaţie oamenii s-au schimbat, noi ne-am schimbat şi vrem să le oferim ceea ce îşi doresc în contextul schimbărilor pentru că nici designul maşinilor nu mai este acelaşi. În acest context trebuie să schimbăm şi Dacia, dar într-un sens bun. Imaginea trebuie să fie una puternică, dar simplă cu o atitudine modernă. Odată cu cea de-a treia generaţie am mizat pe elementul de modernitate, pe păstrarea liniilor simple, curate, cu toate elementele unui hatchback la Sandero. În cazul lui Logan şi Sandero Stepway spre exemplu vedem calitatea detaliului în ceea ce priveşte designul şi precizia, inclusiv semnătura luminoasă“, a explicat Erde Tungaa.
Erde Tungaa, lead exterior designer în cadrul Groupe Renault, este originar din Mongolia şi este cel care a proiectat prima şi a doua generaţie a SUV-ului Duster, ambele cu volume foarte mari înregistrate la nivel european. El s-a format ca designer în epoca lui Patrick Le Quement, fostul designer al Grupului Renault, are studii în istorie şi psihologie şi vorbeşte cinci limbi străine.