Auto

Diesel-ul în România, avantaje şi dezavantaje acum şi mai încolo

Diesel-ul în România, avantaje şi dezavantaje acum şi mai încolo

Autor: ProMotor

26.05.2018, 16:32 1590

Agitaţia antidiesel şi simpatizanţii acestei furtuni de la dieselgate până azi ne-au făcut să ne întrebăm dacă motorina mai e o soluţie azi. Volkswagen a făcut greşeala care i-a făcut atenţi pe “cei” de la mediu. Macron al Franţei şi Sadiq al Londrei (primarul) au dat ultimatumuri. Unul pentru 2040, al doilea, cu cât se poate de repede să se ia măsuri, cu atât mai bine. Apoi au venit Mexic şi China, iar Porsche a scos oferta de motoare, diesel-ul. Din nou nemţii, au revenit prin Volkswagen şi au zis că motorina este alegerea confortabilă pe care o fac mulţi şoferi şi poate chiar combustibilul viitorului odată ce se vor găsi soluţii pentru minimizarea noxelor emise. Acum, fiecare oraş din Germania e liber să restricţioneze motoarele diesel în circulaţie, iar Volkswagen şi brand-urile din subordine (Seat şi Skoda) au făcut scheme de buyback pentru cei care cad victime acestor restricţii. Treaba e serioasă şi urgentă, iar noi ne punem dilema oportunităţii cumpărării unei maşini diesel, azi, în 2018. L-am întrebat pe Bogdan Alecu, specialist auto la Ziarul Financiar, ce crede el despre evoluţia acestui segment în pieţă şi, aşa cum spuneam, despre oportunitatea alegerii individuale.

Bogdan Alecu, ZF.ro: în industria auto, pe partea de propulsie, vom asista în viitorul apropiat la o diversificare mare a ofertei. Putem spre exemplu să o comparăm cu ce am văzut în cazul displayurilor. Zeci de ani a fost disponibil numai CRT – tubul catodic. Acum avem plasma, care pierde teren, LCD, LED, OLED, AMOLED, fiecare tehnologie cu specificul ei.

În cazul dieselului, nu putem discuta despre o dispariţie a acestuia. Da, în Vest se discută despre o interzicere, dar momentan sunt vizate versiunile sub Euro 4, fără filtre de particule. Cel puţin 15 ani de acum înainte cu siguranţă că oferta producătorilor va include motorizări pe motorină, mai ales în contextul în care sunt constructori care încă dezvoltă astfel de propulsoare. Iar dezvoltarea unui motor este foarte scumpă, de ordinul sutelor de milioane de euro, dacă nu chiar a miliardelor de euro.

Citiţi continuarea pe www.promotor.ro

AFACERI DE LA ZERO