Auto

Doar 1 din 20 de români vrea să-şi cumpere o maşină în următoarele şase luni

Doar 1 din 20 de români vor să-şi cumpere o maşină în următoarele şase luni

Autor: Bogdan Alecu

24.03.2011, 13:08 42

GfK România a realizat o radiografie a pieţei auto, pe bazadatelor culese în 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument decercetare continuă care monitorizează piaţa auto din România.

Principalele concluzii ale studiului arată că, în medie, în anul2010, intenţia de cumpărare a unui automobil pentru următoarele 6luni este de 5% la nivelul întregii populaţii. Acest procent estecomparabil cu cel înregistrat în 2009 - de 6% - dar în scădere faţăde 2008, când 9% declarau acelaşi lucru. Anul trecut, procente maimari pentru intenţia de achiziţionare se înregistrau în Oltenia(12%) şi în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani(13%).

La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegeresunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), preţul(44%), caracteristicile şi performanţa motorului (40%) şi confortul(36%). Din a doua jumătate a lui 2009 se remarcă o creştere aimportanţei consumului de combustibil, devansând astfel preţul. Înplus, 60% dintre preferinţele românilor se îndreaptă în 2010 maidegrabă spre maşini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 căintenţionează să cumpere o maşină aveau în plan să facă plata cash,din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul românilor carepreferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic,o posibilă explicaţie fiind legată de creşterea nesiguranţei înrândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile şi adisponibilităţii de a contracta un credit, precum şi accesul maidificil la credite în 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO