Auto

Drive-test Citroen C8 3.0i V6 sau la plimbare cu o familie numeroasa

22.01.2003, 00:00 103

Azi e miercuri. Mai sunt doar trei zile lucratoare din aceasta saptamana. La meteo au spus ca o sa ninga cu fulgi mari tot week-end-ul, mai ales al altitudine. Aceasta inseamna ca e momentul sa plecam spre munte. Ce ne facem insa, avand in vedere ca suntem trei cupluri si nu prea am vrea sa mergem cu doua masini?
Raspunsul este noul monovolum C8, adica un automobil al producatorului francez Citroen (ati inteles de unde vine "C"-ul din nume ?). Sau mai exact, noul C8 cu motor V6 de 3 litri (sau pe scurt 3.0i V6), modelul de varf al gamei, care a fost lansat la sfarsitul acestui an in Europa de vest.
Care sunt insa sansele de succes ale noului model pe piata romaneasca, o piata unde exista o buna parte a clientilor care spun ca singurele masini adevarate sunt cele germane ?
Nimeni nu neaga insa meritele pe care le-au avut de-a lungul timpului producatorii francezi, ei fiind cei care au inventat clase auto precum cea a monovolumelor.
Dar sa revenim la noul model C8, pe care am avut si noi ocazia sa-l testam pe strazile din apropierea capitalei franceze intr-un drive-test organizat de ATS, importatorul local al marcii franceze.
Unul dintre elementele de noutate ale lui C8 3.0i V6 este motorul care la cei aproape 3litri poate sa "scoata din el" 208 cai putere la 6.000 de rotatii pe minut. Pentru comparatie, modelul C8 2,2i (cu motor de 2,2litri) existent in acest moment pe piata romaneasca dezvolta 160 de cai putere la 5.600 de rotatii pe minut.
Cutia de viteze automata este un alt element caracteristic noului C8. Piata auto romaneasca este insa mai degraba reticenta cand vine vorba de cutii de viteza automate. S-ar putea spune astfel la o prima vedere ca acest lucru este in defavoarea moelului de varf al gamei C8. Insa francezii s-au gandit probabil si la soferii carora le place sa "simta" cum schimba vitezele astfel ca din pozitia D (drive), schimbatorul se poate comuta pe pozitia "secvential". Aceasta inseamna ca se poate trece din viteza a doua in a treia printr-o simpla impringere a manetei. Cu toate acestea, cutia de viteze nu il "lasa" pe sofer sa creasca treapta de viteza in cazul in care o turatie de mai putin de 1.100 de rotatii pe minut, pentru a evita sa "moara" motorul.
Construit pe aceeasi platforma cu 'fratele" de concern Peugeot 807, dar si cu Fiat Ulysse si Lancia Phedra, Citroen C8 aduce foarte mult cu acestea, insa are totusi elemente care il individualizeaza. Daca privit din exterior, singura diferenta notabila intre C8 si celelate modele este grila fata, cu farurile tipice Citroen si (bineinteles, emblema), la interior diferentele sunt si mai putin mai evidente.
Pentru clientii tipici ai Citroen, lipsa afisajului electronic al kilometrajului poate veni ca o surpriza. Pana acum soferul Citroen era obisnuit sa vada afisat pe kilometrajul electronic valoarea de 100 de km/h. cand va conduce C8, acesta va vedea in schimb acul indicatorului in dreptul valorii de 100 km/h de pe cadranul corespunzator kilometrajului.
Sistemul de navigare prin GPS este unul dintre cele mai importante dotari ale noului C8. Daca in cazul Romaniei acesta este complet lipsit de importanta, in cazul in care veti calatori in Europa de Vest, acest sistem tine loc de orice harta. Noi am simtit pe propria piele cat de greu este sa te descurci fara acest sistem intr-o tara cum este Franta unde daca ai ratat una din cele trei intersectii succesive pe parcursul a cinci sute de metri, trebuie sa te mergi inainte pe autostrada 20-30 de kilometri pentru a putea sa intorci. In cele din urma am pornit sistemul de navigare si acesta ne-a scos la liman, el gasind o varianta alternativa pentru a putea sa ajungem in timp util la destinatia dorita.
Nu putem sa incheiem un articol despre masini fara a spune nimic despre viteza maxima. 205 km/h este viteza maxima la care poate ajunge noul model C8. Nu am reusit sa ajungem chiar asa de sus pentru a vedea daca cei de la Citroen spun adevarul, insa in cadrul drive-test-ului ne-am apropiat de 200 de kilometri pe ora, dar a trebuit sa reducem viteza deoarece autostrada se aglomerase cu masini ale armatei franceze.
Spuneam la inceputul articolului ca nu stim care credem ca ar fi sansele de succes ale cui C8 3.0i V6 pe piata romaneasca. Acest lucru se intreaba si ATS, importatorul local al marcii franceze, care pentru moment u a luatr edcizia de aa duce si acest moment in Romania. In gama sa pentru acest an (caci 2003 este primul an de comercializare pentru gama Citroen C3 in Romania) intra un model dotat cu motor diesel de 2 litri si unul de 2,2 litri pe benzina. Obiectivul de vanzari pentru intreaga gama C8, spun reprezentantii ATS, este de 15 unitati pentru acest an.

Date tehnice
Cilindree2179 cmc
Putere maxima130 CP / 4000 rpm
Cuplu Maxim285 Nm / 2000 rpm
Transmisieautomata
Viteza maxima205 Km/h
Acceleratie 0-100 Km/h 11 sec
Consum:urban 15.8 l/100 Km
extraurban 9 l/100 Km
mediu 11.5 l/100 km
capacitate rezervor80 litri
Dimensiuni"4,7m (L) x 1,8 (l) x 1,8 (h)"



In gama sa pentru acest an (caci 2003 este primul an de comercializare pentru gama Citroen C3 in Romania) intra doua modele pe benzina, cu motoare de 2 si 2,2 litri si doua modele doatte cu motoare diesel Hdi de 2 si 2,2 litri.
Obiectivul de vanzari pentru intreaga gama C8, spun reprezentantii ATS, este de 15 unitati pentru acest an. Am luat ca model varianta Citroen C8 2,2 Hdi, iar ca grad de dotare, SX.



Dotari Standard
Climatizare
Dublu airbag (sofer + pasager)
Aibag-uri laterale
Sistem antifurt cu imob. Electronica a motorului
Sistem franare servoasistat cu ABS
Sistem de directie cu servoasistare variabila
Geamuri electrice pentru usile fata
Oglinzi reglabile / rabatabile electric cu degivrare
Inchidere centralizata cu telecomanda
Radio CD
Scaun sofer reglabil in inaltime
Luneta incalzita electric, cu degivrare rapida
Proiectoare ceata
Tetiere pentru locurile fata/spate
Avertizor sonor pentru lumini/usi deschise
Centuri de siguranta pretensionate
Trei locuri individuale randul doi
Scaun pivotant sofer
Scaun pivotant pasager fata



Dotari optionale
Sistem de alarma240
Faruri xenon340
Tapiterie alcantara660
Tapiterie piele1320
Jante aliaj310
ESP330
Radiotelefon + sistem Navigatie color1450
Vopsea metalizata270
Pack look160
Trapa electrica990
Detector obstacole270
Pilot automat160
Scaune incalzite130
Bare portbagaj exterior140
Bancheta suplimentara530
Uta laterala culisanta cu comanda electrica530



Pret
Pret CIP25.590 euro
Pret TTI (toate taxele incluse)31.920 euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO