Dacia a avut în august o cotă de 2,3% pe piaţa din Europa deVest, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europenide Automobile (ACEA), astfel că aproape trei clienţi occidentalidin 100 cumpără o maşină fabricată la Mioveni.
Vânzările mărcii autohtone au înregistrat în august o creştere deaproape 1% şi de 4% în iulie comparativ cu perioada similară aanului trecut, la aproape 15.700 de autoturisme, după ce laînceputul verii Dacia a înregistrat un uşor declin. Constructorulautohton a urcat în august pe locul 16 în topul celor mai binevândute mărci din acest an la nivel european, depăşindSuzuki.
În condiţiile în care majoritatea constructorilor europeni serepliază în acest an, reducând producţia pe fondul încheieriiprogramelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, Daciaînregistrează în continuare o creştere a producţiei de peste 20%.Pe fondul intrării în producţie a SUV-ului Duster, până la fineleanului constructorul autohton va produce în total 330.000 deautovehicule, dintre care mai mult de 300.000 vor reprezentaexporturile către pieţe din Europa de Vest. În prezent cadenţa deproducţie a Dacia este de aproximativ 1.400 de unităţi pe zi, celmai ridicat nivel atins vreodată pe platforma de laMioveni.
La nivelul pieţei germane, cea de-a doua cea mai mare după Franţa,Duster a ocupat locul 37 în topul celor mai bine vândute modele,cu 1.481 de maşini comercializate în august, fiind totodată celde-al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa germană după VWTiguan şi peste Audi Q5.
La uzina de lângă Piteşti producţia Duster a crescut de la 260 deunităţi pe zi în aprilie, cu o lună înaintea lansării oficiale, lapeste 450 în prezent. Ulterior, din 2011 producţia SUV-ului vaaccelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste 35la începutul anului viitor.
În acelaşi timp, Sandero a ajuns luna trecută la vânzări deaproape 1.800 de maşini pe piaţa germană, ocupând locul 29 înacelaşi clasament. Astfel, în Germania Sandero s-a vândut maibine decât Renault Clio.
La nivelul pieţelor vest-europene, cele mai accelerate creşterile-a înregistrat Dacia în Spania, de aproape 200% la nivelulprimelor opt luni la peste 6.700 de autoturisme, urmată de Belgiacu un avans de peste 140% la aproape 7.000 de maşini.
Vânzările Dacia au accelerat din luna mai a acestui an, atunci cânda fost lansat SUV-ul Duster, care în prezent a devenit cel de-aldoilea cel mai bine vândut model Dacia la nivel european, dupăSandero. Anul viitor gama de modele asamblate la Mioveni se vaextinde cu versiunea cu transmisie automată a Duster, care spredeosebire de modelele automate ale Logan şi Sandero ar putea ficomercializate şi pe piaţa locală.
Exporturile Dacia vor depăşi anul viitor 3 mld. euro, potrivitestimărilor ZF, în condiţiile în care numai cele ale Duster vorajunge la 1,5 mld. euro, echivalentul a 120.000 de SUV-uri. În2009 exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD către uzinele din Rusia,Brazilia şi Maroc.
România rămâne În coada clasamentului
Înmatriculările de autoturisme de pe piaţa locală au înregistratcel de-al patrulea cel mai mare declin din Europa, respectiv oscădere cu 32% la nivelul primelor opt luni ale acestui an faţă deperioada similară a anului trecut, la aproape 55.500 de maşini,potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni deAutomobile (ACEA). Un declin mai puternic a fost înregistrat numaiîn Slovacia, Ungaria şi Bulgaria. În august înmatriculările demaşini second-hand au crescut cu peste 40% faţă de perioadasimilară a anului trecut, la peste 17.000 de unităţi, iar înprimele opt luni acestea au urcat cu aproape 50% la peste 152.000de maşini, în contextul în care vânzările de maşini noi şi-auaccentuat declinul în iulie şi august.