Auto

Duster se bate cu VW Tiguan şi Audi Q5 în topul celor mai bine vândute SUV-uri din Germania

 Duster se bate cu VW Tiguan şi Audi Q5 în topul celor mai bine vândute SUV-uri din Germania

Autor: Bogdan Alecu

19.09.2010, 23:59 164

Dacia a avut în august o cotă de 2,3% pe piaţa din Europa deVest, potrivit statisticilor Aso­ciaţiei Constructorilor Eu­ropenide Automobile (ACEA), astfel că aproape trei clienţi occi­den­talidin 100 cumpără o maşină fabricată la Mioveni.
Vânzările mărcii autohtone au înre­gis­trat în august o creştere deaproape 1% şi de 4% în iulie comparativ cu perioada similară aanului trecut, la aproape 15.700 de autotu­ris­me, după ce laînceputul verii Dacia a înre­gistrat un uşor declin. Constructorulautoh­ton a urcat în august pe locul 16 în topul celor mai binevândute mărci din acest an la nivel european, depăşindSuzuki.
În condiţiile în care majoritatea con­struc­torilor europeni serepliază în acest an, re­du­când producţia pe fondul încheieriipro­gra­melor de tip "Rabla" din Europa de Vest, Daciaînregistrează în continuare o creş­tere a producţiei de peste 20%.Pe fon­dul intrării în producţie a SUV-ului Duster, până la fineleanu­lui constructorul autohton va produce în to­tal 330.000 deautovehicule, dintre care mai mult de 300.000 vor repre­zen­taexporturile că­tre pieţe din Europa de Vest. În prezent ca­denţa deproducţie a Dacia este de aproxi­ma­tiv 1.400 de unităţi pe zi, celmai ridicat ni­vel atins vreodată pe plat­forma de laMioveni.

La nivelul pieţei germane, cea de-a doua cea mai mare după Franţa,Duster a ocupat locul 37 în topul celor mai bine vândute mo­dele,cu 1.481 de maşini comercializate în august, fiind totodată celde-al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa germană după VWTiguan şi peste Audi Q5.
La uzina de lângă Piteşti producţia Dus­ter a crescut de la 260 deunităţi pe zi în apri­lie, cu o lună înaintea lansării oficiale, lapes­te 450 în prezent. Ulterior, din 2011 pro­duc­ţia SUV-ului vaaccelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste 35la înce­putul anu­lui viitor.
În acelaşi timp, Sandero a ajuns lu­na tre­cută la vânzări deaproape 1.800 de ma­şini pe piaţa germană, ocupând locul 29 înace­laşi clasament. Astfel, în Germania San­de­ro s-a vândut maibine decât Renault Clio.

La nivelul pieţelor vest-europene, cele mai accelerate creşterile-a înregistrat Dacia în Spania, de aproape 200% la nivelulpri­me­lor opt luni la peste 6.700 de autoturisme, urmată de Belgiacu un avans de peste 140% la aproape 7.000 de maşini.
Vânzările Dacia au accelerat din luna mai a acestui an, atunci cânda fost lansat SUV-ul Duster, care în prezent a devenit cel de-aldoilea cel mai bine vândut model Dacia la nivel european, dupăSandero. Anul viitor gama de modele asamblate la Mio­veni se vaextinde cu versiunea cu trans­misie automată a Duster, care spredeo­se­bire de modelele automate ale Logan şi San­dero ar putea ficomercializate şi pe piaţa locală.
Exporturile Dacia vor depăşi anul viitor 3 mld. euro, potrivitestimărilor ZF, în con­di­ţiile în care numai cele ale Duster vorajun­ge la 1,5 mld. euro, echivalentul a 120.000 de SUV-uri. În2009 exporturile Da­cia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD către uzinele din Rusia,Brazilia şi Maroc.

România rămâne În coada clasamentului

Înmatriculările de autoturisme de pe piaţa locală au înregistratcel de-al patrulea cel mai mare declin din Europa, respectiv oscădere cu 32% la nivelul primelor opt luni ale acestui an faţă deperioada similară a anului trecut, la aproape 55.500 de maşini,potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni deAutomobile (ACEA). Un declin mai puternic a fost înregistrat numaiîn Slovacia, Ungaria şi Bulgaria. În august înmatriculările demaşini second-hand au crescut cu peste 40% faţă de perioadasimilară a anului trecut, la peste 17.000 de unităţi, iar înprimele opt luni acestea au urcat cu aproape 50% la peste 152.000de maşini, în contextul în care vânzările de maşini noi şi-auaccentuat declinul în iulie şi august.

ZF Digital Summit 2024