Auto

Europa ar putea lua faţa Chinei la vânzări de maşini electrice în viitorul apropiat

Europa ar putea lua faţa Chinei la vânzări de maşini...

Autor: Catalina Apostoiu

14.10.2020, 00:05 862

Vânzările de autovehicule electrice din Europa înregistrează o creştere atât de alertă încât continentul pare a avea şanse din ce în ce mai mari de a depăşi China în viitorul apropiat, scrie Bloomberg, citând un raport al firmei de cercetare în domeniul auto Jato Dynamics.

Totuşi, se arată în raport, Europa şi SUA mai au câteva lucruri de învăţat de la China, cea mai mare piaţă de autovehicule electrice a lumii.

Cererea de maşini mai curate şi mai inteligente este în creştere la nivel mondial, în special în Europa, unde piaţa a fost impulsionată de reglementări mai stricte privind emisiile şi de o conştientizare sporită a impactului schimbărilor climatice. Vânzările de autovehicule electrice din Europa pe prima jumătate a acestui an le-au depăşit pe cele din China pentru prima dată din 2015.

Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, a marcat un nou record în septembrie în ceea ce priveşte vânzarea de maşini electrice. Potrivit Autorităţii Federale de Transport, au fost înmatriculate 21.188 de maşini electrice luna trecută, segmentul acestora înregistrând astfel în termeni anuali o creştere de nu mai puţin de 260,3%.

Vânzările de autovehicule electrice au fost cele care au scos piaţa auto germană dintr-un declin profund, aceasta avansând pentru prima dată în 2020 în septembrie. Germania şi-a majorat subvenţiile în această vară până la 9.000 de euro pentru maşini electrice şi 6.750 de euro pentru hibride plug-in pentru a ajuta o industrie devastată de pandemie să se repună pe picioare.

Deşi pandemia a afectat vânzările auto în ansamblu la nivel mondial, piaţa maşinilor electrice este de aşteptat să avanseze cu aproximativ 7% în acest an, în frunte cu Europa, indică un raport din septembrie al BloombergNEF.

În China, piaţa auto numărul unu al lumii din 2009, cererea de autovehicule creşte continuu, spre deosebire de ceea ce se întâmplă în Europa şi SUA. Livrările au crescut cu 7,4% în septembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 1,94 milioane de unităţi, reprezentând a treia creştere lunară consecutivă.

Revitalizarea cererii din China dă un impuls puternic producătorilor internaţionali şi locali. China ar urma să fie prima ţară la nivel mondial care-şi revine la volumele din 2019, deşi nu mai devreme de 2022, potrivit S&P.

China vrea ca autovehiculele nepoluante să reprezinte aproximativ un sfert din vânzările auto la nivel naţional până în 2025. Strategii de la Biejing consideră că aceste autovehicule reprezintă „singura cale de a deveni o putere în domeniul auto“ şi o „măsură strategică de a face faţă schimbărilor climatice“, scrie The Wall Street Journal.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO