Unul dintre cele mai importante criterii luate in considerare laachizitia unui automobil nou este fara indoiala consumul decombustibil. Impreuna cu graficele costurilor de revizie clientulpoate determina costurile de exploatare pentru noul automobil. Cumpreturile reviziilor unui automobil cu motorizare diesel sunt mairidicate, de obicei, fata de un automobil cu alimentare pe benzina,am centralizat primele 10 modele pentru fiecare fel decombustibil.
Majoritatea automobilelor clasificate in functie de combustibil facparte din gama de pret 7.000 - 12.000 de euro, dar exista sisurprize. Primul loc, atat in cazul motorizarii pe benzina cat sidiesel, este detinut de un model premium. Smart, datoritacilindreei reduse a motoarelor si a dimensiunilor si maseiminimaliste, inregistreaza cele mai reduse costuri/km in functie decarburantul consumat.
In cazul motorizarilor diesel clasamentul este aproximativ acelaside cativa ani, unde prezenta Ford, Opel si a grupului VW estesubinteleasa. Dacia depaseste insa la capitolul performante deconsum cateva modele germane si chiar pe fratele de grup RenaultClio, consumul mediu al modelului Sandero cu motorizarea 1,5 Dci de70 CP fiind de 4,1 litri, potrivit specificatiilorconstructorului.
Cateva marci japoneze intra in clasamentul de consum, unele dintreele insa cu ceva ajutor primit in trecut de la constructorieuropeni pentru dezvolarea propulsoarelor. Astfel, in clasamentuldiesel avem Kia, Mazda si Hyundai, iar in gama pe benzina am inclusToyota, Kia, Mitsubishi, Suzuki si iar Hyundai.
Bineinteles, majoritatea modelelor fac parte din clasa mini simica, dar este subanteles tinand cont de faptul ca masa masiniinfluenteaza direct proportional consumul de carburant.
Marca | Model | Motorizare | Consum | Viteza maxima |
smart | fourtwo | 0,8 litri | 3,4 | 135 |
Opel | Corsa | 1,3 CDTI | 4,6/3,3/3,7 | 177 |
Ford | Fiesta | 1,6 Tdci | 4.9/3.6/4.1 | 175 |
KIA | Picanto | 1,1 CRDI | 4,9/3,8/4,2 | 163 |
Dacia | Sandero | 1,5 DCI | 5/4,3/4,5 | 157 |
Mazda | 2 | 1,4 CRTD | 5,1/3,5/4,1 | 162 |
Opel | Astra | 1,3 | 5,1/3,6/4,2 | 170 |
Seat/Skoda/VW | Ibiza/Fabia/Polo | 1,4 TDI | 5,1/3,6/4,2 | 178/178/170 |
Hyundai | i30 | 1,6 CRDi | 5,1/4/4,3 | 172 |
Renault | Clio | 1,5 Dci | 5,2/3,9/4,3 | 174 |
smart | fourtwo | 1 litru | 5,2/3,9/4,4 | 145 |
Citroen/Toyota | C1/aygo | 1 litru | 5,5/3,9/4,5 | 157 |
Kia | Picanto | 1,1 | 5,8/4/4,8 | 154 |
Suzuki/Opel | Splash/Agila | 1 litru | 5,9/4,4/5 | 160 |
Mitsubishi | Colt | 1,1 litri | 5,9/4,3/4,9 | 165 |
Hyundai | i10 | 1,1 litri | 6,1/4,4/5 | 151 |
Opel | Corsa | 1 litru | 6,3/4,2/5 | 155 |
Ford | K | 1,2 litri | 6,3/4,4/5,1 | 159 |
Fiat | 500 | 1,2 litri | 6,4/4,3/5,1 | 160 |
Chevrolet | Spark | 1 litru | 6,6/4,2/5,1 | 154 |
Sursa: Centralizare ZF
Consum: urban, extraurban, mediu
Motorizare: km/h
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels