Auto

Exclusiv online: Dacia pregateste la Salonul Auto de la Geneva cel mai mare stand din istoria marcii

Exclusiv online: Dacia pregateste la Salonul Auto de la Geneva cel mai mare stand din istoria marcii
26.02.2010, 00:00 48

Dacia va avea in cadrul Salonului Auto de la Geneva, care incepemarti, 2 martie, cel mai mare stand din istoria marcii, cu osuprafata totala de 770 de metri patrati, depasind marci precumSaab, Daihatsu, Suzuki sau Dodge, in centrul atentiei fiind SUV-ulDuster.

Cresterea suprafetei de expunere are legatura directa cu numarulde masini expuse. Spre exemplu, anul trecut, cand standul avea 550mp, in centrul atentiei era conceptul Duster, mai erau prezentatenumai modele Sandero si un Logan MCV. De aceasta data, pe langacele doua modele, vor fi si versiunile SUVului Dacia.

In plus, Dacia nu va mai fi amplasata in apropierea standuluiRenault, in Hala 4, ci in Hala 2, intre Saab si Mitsubishi.

Lansarea oficiala a SUVului Duster va avea loc marti la ora15:45 ora Romaniei, intre conferintele Infiniti, care va prezentaprimul sau SUV cu motor diesel, FX30 si Mitsubishi.

"Duster reprezinta cea de-a treia revolutie a Dacia. Prima afost Logan in 2004, a doua Sandero in 2008 iar acum SUVul. Dusterva fi diferit si complementar fata de Logan, datorita clienteleidiferite careia i se adreseaza", a subliniat Fabrice Cambolive,directorul comercial al Renault, Nissan, Dacia pe piata locala.

Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedinteleDacia, SUVul ar putea reprezenta anul acesta 20% din productiauzinei de la Mioveni, adica peste 60.000 de unitati, fiind pe locultrei ca volum dupa Sandero si Logan sedan.

In 2009 potrivit statisticilor APIA vanzarile SUVurilor auinregistrat un declin de 46% la putin peste 5.400 de masini, fiindsegmentul cel mai putin afectat, dintr-o piata care a scazut cupeste 55%. Cele mai bine vandute modele din segment au fostSUVurile compacte, cu preturi de pornire de aproximativ 20.000 deeuro, precum Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan - care alaturi decelelalte SUVuri compacte precum Skoda Yeti sau chiar RenaultKoleos, vor reprezenta principalii concurenti ai lui Duster.

Cu toate acestea SUVurile compacte prezente acum pe piata vor ficu cel putin 5.000 de euro mai scumpe decat Duster, daca luam incalcul pentru SUVul Dacia un pret de pornire de aproximativ12-13.000 de euro. Pe de alta parte, in categoria de pret a luiDuster in prezent pe piata se regasesc modele precum Fiat Sedici,sau Suzuki SX4, dar care au o garda la sol mai mica si care facparte din segmentul crossoverelor.

Din acest punct de vedere, Dacia se incadreaza cu Duster in noultrend de "downsizing" prezent la nivelul industriei auto mondiale.Dimensiunile sale de 4,3 metri lungime si 1,82 metri latime suntsimilare cu ale unui model de clasa compacta, la fel si greutateade aproximativ 1,2 tone. La acestea se adauga si lista demotorizari de origine Renault, cele diesel fiind certificate "eco2"avand emisii de sub 120 de grame de dioxid de carbon per kilometru,in cazul in care acestea echipeaza modele precum Renault Clio sauMegane.

"Duster este un produs nou care reuseste sa atraga grupuridiferite de clienti. Vor fi interesate de achizitii de flote multecompanii care au nevoie de masini capabile sa mearga pe oricesuprafata de teren", a subliniat Cambolive.

Aceeasi strategie utilizata in cazul potentialilor clientipentru programul "Rabla" a fost utilizat si in cazul SUVuluiDuster. Dacia a colectat informatii online de la potentiali clientiinteresati de achizitia noului model.

"Numarul de potentiali clienti care s-au inscris pe site-ulDacia pentru a primi mai multe informatii este ridicat. Numarulexact il vom comunica in cadrul Salonului Auto de la Geneva, odatacu lansarea oficiala a masinii, dar putem spune ca in prezentacesta este mult mai mare de 10.000 de contacte", a spus FabriceCambolive. In functie de numarul de clienti care se aratainteresati de achizitia unui Duster, cei de la divizia comercialavor sti numarul potentialilor clienti din Romania, dar sipreferintele acestora - spre exemplu daca vor dori tractiuneintegrala sau doar fata, sau ce masina doresc sa vanda pentru a-sicumpara un SUV Dacia.

"In afara clientilor de flote, cei interesati de SUV doresc un4x4 accesibil pentru timpul liber, sau care in prezent oscileazaintre un model de clasa mica si Duster, acesta avand avantajulpozitiei inalte la volan si a tractiunii integrale", spunedirectorul comercial Renault Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO