Auto

Exclusiv online - De ce dealerul Ford Romcar Motors se extinde şi pe Hyundai

Exclusiv online - De ce dealerul Ford Romcar Motors se extinde şi pe Hyundai
24.06.2010, 19:47 112

Romcar Motors, primul dealer Ford din Capitală, parte aŢiriacAuto, cu un business de peste 15 mil. euro la nivelul anuluitrecut potrivit calculelor ZF, şi-a extins activitatea în partea desud a Bucureştiului, dar de această dată printr-un centru Hyundai.Este pentru prima dată în ultimii ani când un dealer preia subacelaşi brand o altă marcă auto. În plus, în Bucureşti există dejadealerul Hyundai Motor.

"Noua locaţie corespunde intenţiilor de dezvoltare geograficăale reţelei naţionale ŢiriacAuto, acoperind sudul Capitalei, într-ozonă cu trafic comercial intens", a declarat Cristina Munteanu,directorul de comunicare al ŢiriacHoldings.

Pe de altă parte, Romcar Motors a înregistrat în 2008 afaceri de48 mil. euro şi un profit net de 0,7 mil. euro potrivit datelor depe Ministerul de Finanţe, Hyundai Motor, cu un business de 44 mil.euro, a înregistrat o pierdere netă de 0,7 mil. euro.

În prezent, Romcar Motors îşi desfăşoară activitatea în patrulocaţii - un centru Ford în partea de nord a Capitalei, undeserviceul este autorizat şi pentru Mazda, un showroom Ford şi unulHyundai în partea de sud, completate de un service autorizat pentrucele două mărci. Romcar este astfel cel mai mare reparator Ford dinBucureşti. Oficialii companiei nu au comunicat valoarea investiţieidin partea de sud a Capitalei în centrul Hyundai Mitsubishi, darvaloarea acesteia poate fi aproximată între 5 şi 7 mil. euro.

Vânzările Romcar Motors în 2009 au înregistrat un volum de 1.072de unităţi Ford şi reprezintă peste 10% din totalul vânzărilormărcii la nivel naţional.
"Principalul obiectiv al Romcar Motors pentru acest an îlreprezintă consolidarea imaginii sale de reprezentant al mărciiHyundai la nivel local", a spus Munteanu.
ŢiriacAuto va implementa începând cu perioada curentă o nouăstrategie de vânzări "pe teren", în condiţiile în care pe fondulcrizei traficul de showroom este în scădere.

"Într-un astfel de context, ieşim din showroom şi căutămclienţii. Acum aceştia trebuie "vânaţi". Vom înfiinţa o echipă deteren la nivelul tuturor mărcilor din cadrul ŢiriacAuto", adeclarat Silviu Docan, director general ŢiriacAuto, divizia deretail auto a Ţiriac Holdings, care comercializează 11 branduriauto pe piaţa locală prin intermediul a 14 dealeri care deţin 65 delocaţii. Potrivit estimărilor ZF, cifra de afaceri a ŢiriacAuto s-aclasat anul trecut între 300 şi 400 mil. euro. Docan a preluat laînceputul acestui an conducerea ŢiriacAuto, înainte ocupând funcţiade director general al AutoCobălcescu, unul dintre cei mai maridealeri Renault-Nissan-Dacia din Capitală.

Cea de-a doua măsură implementată de Silviu Docan esteimplementarea unui sistem de buy-back şi trade-in sub brandul "AutoAvantaj", alături de creşterea capacităţilor de service.

Primele cinci luni au fost marcate de o scădere a vânzărilor deaproximativ 40%. "În acest context este greu de estimat ce se vaîntâmpla în a doua jumătate a anului. În prezent din cifra deafaceri a ŢiriacAuto serviceul deţine în prezent un procentimportant. În momentul de faţă este pilonul de susţinere a uneiafaceri din segmentul auto", a subliniat Docan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO