• Leu / EUR4.7354
  • Leu / GBP5.3123
  • Leu / USD4.2654
Auto

Fiat şi Renault se curtează din nou pentru a deveni mai puternice în faţa furtunii din industria auto. Ce vor face giganţii nemţi?

Fiat şi Renault se curtează din nou pentru a deveni mai puternice în faţa furtunii din industria auto. Ce vor face giganţii nemţi?

Autor: Catalina Apostoiu

22 aug 2019 1168

Un acord între Fiat Chrysler Automobiles şi Renault ar putea fi pe masă din nou după ce discuţiile dintre cele două companii s-au prăbuşit în iunie, când Fiat a dat vina pe guvernul francez, cel mai mare acţionar al Renault, pentru a sta în calea unui acord în urma căruia ar fi luat naştere al treilea mare producător auto al lumii. Dacă latinii industriei auto europene se aliază, ce vor face puternicii teutoni? În trecut, producătorii auto germani s-au aliat în scopuri ilegale.

Acţiunile Renault şi Fiat au crescut după ce publicaţia ita­lia­nă Il Sole 24 ore a scris că negocierile dintre cele două com­panii au fost reluate, obiectivul fiind obţinerea unui acord care să aibă susţinerea tuturor părţilor implicate. O participaţie mult re­dusă a Renault în cadrul Nissan ar putea fi vitală pentru eli­mi­narea obstacolelor existente în calea unui nou acord de fuziune.

Speculaţii că Renault şi Fiat vor decide în ultimă instanţă să fuzioneze au reapărut la începutul acestei luni, însă cele mai mari obstacole, amestecul guvernului francez şi relaţia Renault cu partenerul de alianţă Nissan din Japonia, rămân.

Sectorul auto mondial resimte din plin presiunile generate de încetinirea Chinei, de tensiunile comerciale mon­dia­le şi de posibilitatea unui conflict comercial între SUA şi UE. În Europa, problemele legate de emisii dau de asemenea dureri de cap constructorilor auto. Din 2021, aceştia vor suferi amenzi usturătoare dacă flotele lor vor depăşi limitele convenite privind emisiile, iar limitele vor deveni progresiv mai dure.

Pentru a-şi reduce emisiile, constructorii auto vor avea de asemenea nevoie să vândă mult mai multe autovehicule electrice, însă se lovesc de obstacole importante. Cealaltă parte a problemei este că piaţa nu este suficient de pregătită pentru maşinile electrice.

Alte îngrijorări sunt legate de apariţia de noi tehnologii care ar putea schimba radical relaţia noastră faţă de deţinerea de maşini, potrivit BBC.

Problemele se resimt deosebit de acut în industria auto germană, pilon al celei mai mari economii europene.

Producţia sectorului a scăzut cu 12% în prima jumătate a acestui an, potrivit Financial Times. Daimler, producător al maşinilor Mercedes-Benz, a raportat o pierdere de 1,6 miliarde de euro pe trimestrul al doilea, parţial ca rezultat al scăderii vânzărilor din SUA şi China, în timp ce Audi a comercializat cu 4,5% mai puţine autovehicule în primul semestru al anului. În primăvară, Comisia Europeană a acuzat, în urma unei investigaţii antitrust, BMW, Daimler şi VW de uneltiri pentru limitarea introducerii tehnologiei pentru reducerea emisiilor.

 
 
Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7354
Diferență: 0,0761
Ieri: 4.7363
Azi: 4.2654
Diferență: -0,4411
Ieri: 4.2946
Azi: 5.3123
Diferență: 0,5813
Ieri: 5.2937
Azi: 4.3212
Diferență: -0,1617
Ieri: 4.3363