Auto

Ford anunţă data când va prezenta oficial noul Puma ST, primul automobil de peste 200 CP produs în România

Ford anunţă data când va prezenta oficial noul Puma...

Autor: Bogdan Alecu

06.08.2020, 07:00 2128

La sfârşitul lunii septembrie, în data de 24 septembrie mai exact, Ford va prezenta oficial noul Puma ST, versiunea realizată de cei de la Ford Performance pe baza SUV-ului Puma produs la Craiova. Lansarea are loc în perioada în care ar fi avut loc Salonul Auto de la Paris, eveniment anulat din cauza pandemiei de coronavirus. Cel mai probabil producţia acestuia va demara la finalul acestei luni când uzina va reveni din perioada de vacanţă şi revizie.

Odată cu Puma ST, Ford România va produce  la Craiova nu doar o versiune premium – Vignale a lui Puma, ci şi una sport.

Compania nu a oferit informaţii în acest sens, însă având în vedere că Puma utilizează o platformă tehnică comună cu Fiesta, cel mai probabil Puma ST va prelua motorul şi transmisia de la Fiesta ST. Aceasta are sub capotă un motor supraalimentat de 1,5 litri în 3 cilindri de 200 CP şi permite o accelerare de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Modelul are un preţ de pornire de peste 20.000 de euro, fiind şi cel mai scump model ce va fi asamblat în România.

Ford a reluat începând cu a doua jumă­tate a lunii iulie producţia în trei schimburi la uzina de la Craiova, ceea ce înseamnă că din nou ies pe poarta fabricii circa 1.000 de SUV-uri Puma şi EcoSport.

Producţia modelului Puma a început în octombrie anul trecut la fabrica Ford din Craiova, fiind primul model hibrid construit în România. Acesta este comercializat în Europa, precum şi în Australia şi Noua Zee­landă, astfel că Ford Craiova exportă vehicule în acest moment în peste 50 de ţări la nivel global.

Săptămâna trecută Ford a anunţat că a demarat o investiţie suplimentară de 30 de milioane de dolari, pentru instalarea uneia dintre cele mai moderne linii de presaj. Aceasta are o suprafaţă de 1900 mp (aproa­pe cât dimensiunea a două bazine olimpice) şi va permite uzinei Ford Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de compo­nente, care, în acest moment, sunt aduse de la alte fabrici Ford din Europa.

Cu o investiţie de peste 1,5 miliarde de euro în uzina sa de ultimă generaţie de la Craiova, Ford România are în prezent aproximativ 6000 de angajaţi, atât la Fabrica de Producţie Vehicule, cât şi la Fabrica de Producţie Motoare, care lucrează în acest moment în două şi trei schimburi.

Aproape jumătate dintre ei s-au alăturat companiei în ultimii trei ani, pentru a sprijini producţia SUV-urilor EcoSport şi Puma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO