Auto

Ford anunţă planul de a reforma divizia Europeană. România nu este afectată de reduceri, la Craiova continuă recrutările şi la toamnă ar putea veni un model “electrificat”

Ford anunţă planul de a reforma divizia Europeană....

Autor: Bogdan Alecu

10.01.2019, 12:49 2588

Ford a demarat planul alături de sindicate şi acţionari-cheie pentru a implementa o nouă strategie ce va întări divizia europeană.

“Vom lua măsuri pentru a transforma businessul Ford în Europa”, a spus Steven Armstrong, vicepreşedintele grupului şi preşedinte Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. “Vom investi în noi automobile, servicii, segmente şi pieţe care susţin cel mai bine sustenabilitatea afacerii noastre”, a subliniat acesta.

Planul companiei este de a ajunge aproape de profitabilitate şi de a reduce costurile în 2019 şi 2020. Pentru a face acest lucru, Ford va optimiza întreg portofoliul pe care îl are în Europa, va reduce complexitatea şi va optimiza cele mai profitabile versiuni, crescând astfel volumele acestora.

Spre exemplu, printre cele mai profitabile modele sunt SUV-urile, iar în România Ford produce modelul său cu cea mai mare creştere în 2018, EcoSport.

De asemenea, Ford are în plan să reducă şi costurile cu forţa de muncă prin plecări voluntare ale angajaţilor. În acest caz, cel mai probabil, vor fi în discuţie pachete compensatorii.

Ford va avea în Europa trei grupuri de interes – vehicule comerciale, autoturisme şi importuri, fiecare cu propriul său plan.

În cazul comercialelor, Ford are deja cea mai profitabilă divizie, iar aici americanii au un joint venture la Ford Otosan în Turcia şi o posibilă alianţă cu Volkswagen AG.

Pentru autoturisme, Ford va seta un portofoliu concentrat pe client. Americanii vor să vină cu maşini de calitate, pline de tehnologie şi plăcut de condus.

Mai mult, fiecare nou model al Ford, lansat după noul Focus, va include o opţiune electrificată. Mai mult, asta include atât modele complet noi cât şi versiuni ale modelelor existente. De la Fiesta la Transit, fie un mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full electric va fi disponibil. Acest lucru înseamnă că şi viitorul model pe care Ford îl va lansa în producţie la Craiova, va avea în gamă şi o versiune cu un motor electric.

De asemenea, Ford a subliniat că va continua să se concentreze pe SUV-uri, pornind cu EcoSport, Kuga şi Edge, mai ales că a vândut peste un sfert de milion de maşini de teren.

În ceea ce priveşte reducerea costurilor, Ford are în plan să oprească producţia la fabrica Ford Aquitaine din Bordeaux, Franţa, ce produce transmisii automate mici, până în august anul acesta. De asemenea, americanii au demarat discuţii cu sindicatele din Germania pentru a opri producţia monovolumelor C-Max şi Grand C-Max la Saarluis, din cauza scăderii pieţei acestora.

În România Ford a majorat anul trecut planul de recrutări pentru Craiova, de la 1.500 la 1.700 de noi angajaţi, în condiţiile în care anul acesta va mai lansa în producţie un al doilea model. Anul trecut, Craiova a atins o producţie record, de peste 140.000 de maşini EcoSport.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO