Auto

Ford EcoSport 1,0 EcoBoost Partea a III-a - Cum se vede un drum de 1.000 km de la bordul SUV-ului de Craiova. Galerie FOTO

Ford EcoSport 1,0 EcoBoost

Ford EcoSport 1,0 EcoBoost

Autor: Bogdan Alecu

27.08.2018, 18:56 3310

De cele mai multe ori ideea unui automobil de „cursă lungă” este asociată cu un break de clasă medie sau mare sau cu un monovolum, însă mai nou, SUV-ul reprezintă o alegere întâlnită tot mai des. Poziţia înaltă la volan, vizibilitatea bună şi faptul că maşina este „pregătită” de orice tip de teren – mai mult sau mai puţin accidentat, sunt detalii care contează tot mai mult. Dar un SUV mic? Depinde de nevoi. De un automobil mic mai nou este nevoie tot timpul în Bucureşti, pe măsură ce parcările devin tot mai mici şi traficul tot mai aglomerat. Şansele ca un automobil de 4 metri lungime să găsească un loc de parcare pe măsura sa sunt mult mai mari decât în cazul unuia de 4,5 sau 5 metri lungime. În vacanţă însă, acele 3-5-10-20 de zile pe an, poţi închiria un portbagaj de tip cutie ce se amplasează pe plafonul maşinii, cu preţuri de la circa 150 de lei pentru patru zile sau 230 de lei pentru 16 zile - în cazul în care ai nevoie de mai mult spaţiu de depozitare.

O astfel de soluţie este binevenită în cazul familiilor formate din patru membri – doi adulţi şi doi copii. Altfel, o familie tânără cu un copil dispune de tot spaţiul necesar, cu o mică organizare: se poate renunţa la poliţa portbagajului pentru a amplasa bagajele pe înălţime iar pentru un spaţiu suplimentar se pot depozita lucruri şi pe bancheta spate şi pe podea – acolo unde nu stă nimeni. Desigur, nu trebuie ignorat totuşi că portbagajul are 356 de litri, doar o „idee” mai puţin decât cei 375 de litri oferiţi de un Focus spre exemplu sau cei 410 litri oferiţi de prima generaţie a lui Kuga din 2008.

 Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 EcoBoost ST Line 140 CP – Partea I: Consumul

Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 140 CP ST Line "de Craiova". Partea a doua: Spaţiul interior

 Este util un automobil mic în vacanţă? Depinde de destinaţie, desigur. Dar, mai peste tot în Europa un automobil mic este de apreciat. Zonele turistice sunt tot mai aglomerate, iar în oraşele istorice străzile sunt înguste, atât de înguste încât un automobil de clasă medie abia s-ar putea descurca. Pe de altă parte, EcoSport este suficient de îngust (1,76 metri) pentru a se putea strecura printre turişti şi maşini, indiferent de destinaţie. Nu trebuie uitat nici faptul că multe dintre parcările din zonele istorice sunt supraaglomerate, şi nu de multe ori cei care le organizează improvizează locuri de parcare, iar un automobil mic are mai multe şanse de a rămâne decât unul mai mare. În plus, nici hotelurile, fie ele din România sau din alte destinaţii nu excelează întotdeauna prin numărul locurilor de parcare, astfel încât un automobil mai mic îşi va găsi mult mai uşor un loc.

 Dar tipul de combustibil? Benzina este apreciată în oraş pe drumuri scurte şi chiar în afară, mai ales în cazul unui motor supraalimentat precum cel EcoBoost de 1,0 litri şi 140 CP, dar la drum lung? La drum lung extrem de important este rafinamentul maşinii – aceasta să fie cât mai bine izolată fonic, iar motorul cât mai lipsit de zgomot în modul de „croazieră”. Pe un traseu de aproape 1.000 km format din autostradă, drum naţional la câmpie şi drum naţional de munte, consumul mediu indicat de computerul de bord a indicat 5,9 litri/100 km – aerul condiţionat a funcţionat fără întrerupere, iar stilul de condus adoptat a fost unul economic şi au fost respectate limitele de viteză. Datorită cuplului motor de 180 Nm depăşirile se pot realiza uşor, fără vreo notă de disconfort.

 Ce face diferenţa? Sistemul Sync3 caree permite utilizarea Waze şi a Google Maps prin intermediul Android Auto. La drum lung, mai ales vara, este aproape imposibil să ţii un telefon pe parbriz un timp mai îndelungat, iar acesta să fie şi la încărcat deoarece telefonul se va încălzi foarte tare, iar alimentarea va fi întreruptă. Cu Android Auto însă, telefonul poate sta amplasat la baza consolei, departe de razele soarelui, astfel încât să fie eliminat riscul supraîncălzirii. Cu ajutorul Android Auto, cel de la volan va putea căuta direct pe Waze sau Google Maps – important pentru că acestea oferă şi informaţii cu privire la trafic, nu numai cu privire la punctele de interes din zonă, cum face o navigaţie obişnuită.

Tot în ceea ce priveşte tehnologia, trebuie amintit că EcoSport dispune de două porturi USB pe consola centrală alături de priza de 12V. De asemenea, şi locul dreapta spate dispune de o priză de 12V. Astfel, la drum lung toţi pasagerii dispun de soluţii pentru a utiliza fără probleme smartphoneul sau tableta.

 EcoSport permite achiziţia atât într-o versiune cu roată de rezervă de dimensiuni normale, amplasată pe uşa portbagajului sau doar o versiune cu kit de reparaţie. Este suficient? Depinde. Maşina dispune de senzori de presiune, iar la primul semn că o roată are probleme, te poţi întrepta către cea mai apropiată vulcanizare. În caz de urgenţă, un kit de reparaţie este mai uşor de folosit decât operaţiunea de schimbare a roţii. Cei ce nu doresc însă o roată pe uşa portbagajului, dar vor totuşi una, aceştia au la îndemână o a treia soluţie – achiziţia unei roţi temporare, înguste, care ocupă mai puţin loc în portbagaj şi poate fi amplasată sub poliţa acestuia. Se poate dovedi utilă mai ales atunci când mergeţi pe drumuri total necunoscute şi există riscul să vă avariaţi grav roţile.

 În ceea ce priveşte confortul, EcoSport vine cu scaunele „clasice” de Ford, cu o bună susţinere laterală şi design ergonomic, astfel încât după nouă ore de condus cel de la volan nu va avea dureri de spate. De asemenea, şi bancheta oferă suficient confort la drum lung, detaliu destul de greu de găsit în segmentul automobilelor mici.

 Este de apreciat faptul că şi pe EcoSport cei de la Ford au implementat climatizarea cu trei moduri de acţiune, pentru a nu deranja pasagerii cu un flux de aer prea puternic. De asemenea, gurile de ventilaţie permit o aerisire corectă a habitaclului. În plus, trapa este de asemenea un detaliu util, mai ales atunci când doriţi aer proaspăt dar nu vreţi să deschideţi vreun geam.

Având în vedere tendinţele la nivel european cât şi dorinţa clienţilor de a avea un SUV, vânzările automobilelor de tip crossover din clasa mică câştigă tot mai mult teren la nivel european, iar EcoSport urcă rapid în clasament, mutarea producţiei din India la Craiova aducând rapid o dublare a vânzărilor odată cu noua generaţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO