Auto

Ford înţeapă Dacia: „Am dori să vindem mai multe maşini către stat. Aşa cum sunt organizate acum, licitaţiile sunt croite pentru o singură marcă“

Valerio Brenciaglia, noul director general al Ford România

Valerio Brenciaglia, noul director general al Ford România

Autor: Bogdan Alecu

06.04.2015, 18:01 665
Infrastructura slab dezvoltată, dar şi modul în care sunt organizate licitaţiile pentru achiziţia de maşini sunt două dintre piedicile pe care oficialii Ford, cons­truc­tor care deţine fabrica din Craiova, susţin că le au în calea creşterii producţiei de maşini.
 
„Ford nu cere suport financiar din partea guvernului, dar am dori să vindem mai multe maşini către stat. Poliţia are 20.000 de maşini în parc. Dacă jumătate ar fi B-Max acestea ar fi însemnat aproape două luni de producţie pentru uzină. Nu dorim o licitaţie preferenţială, dar dorim una la care să putem participa deoarece aşa cum sunt organizate acum, nici măcar nu ne putem înscrie, este ca şi cum toate sunt croite pentru o singură marcă”, a spus Zoltan Brassai, fostul director general al Ford România şi membru în consiliul de administraţie al uzinei de la Craiova.
 
În ultimii ani, Dacia, cel mai mare constructor auto din România, a livrat flote către Ministerul de Interne, către ANAF, dar şi către Guvern, dar dimensiunea flotelor nu a fost comunicată de cei implicaţi în tranzacţii.
 
A doua problemă a uzinei o reprezintă faptul că infrastructura în jurul Craiovei nu s-a dezvoltat aşa cum au promis guvernanţii în 2007 atunci când americanii au cumpărat fabrica. Guvernele ce au venit la Palatul Victoria le-au promis americanilor autostradă de la Piteşti la Craiova pentru a se livra mai eficient maşinile şi o centură de sud funcţională, dar şi un pod în dreptul uzinei pentru a eficientiza intrarea şi ieşirea camioanelor.
 
De cealaltă parte, în contractul de privatizare Ford şi-a asumat creşterea numărului salariaţilor de la 3.900 de oameni la peste 7.000, dar şi o producţie de 300.000 de maşini, fără ca prin contract să fie asumate obligaţii din partea statului. Ford nu a respectat nicio promisiune din contract în condiţiile în care numărul angajaţilor s-a redus la aproape 2.500 de oameni, iar producţia nu a sărit nici măcar de 60.000 de maşini, adică 20% din ce au promis iniţial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO