Auto

Ford nu mai asamblează Transit Connect la Craiova. Urmează producţia de serie a B-Max

Ford nu mai asamblează Transit Connect la Craiova. Urmează producţia de serie a B-Max

Autor: Gabriel Botezatu

20.12.2011, 13:10 1820

Ford a oprit asambalarea modelului utilitar Transit Connect la uzina de la Craiova şi face testele finale la liniile de fabricaţie pentru începerea producţiei de serie a monovolumului de clasa mică B-Max.

Din aprilie 2010, cand au ieşit pe porţile uzinei din Craiova primele maşini produse de Ford în România şi până în luna octombrie a acestui an, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect.

Producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, în urma deciziei grupului american, anunţată în luna iunie, de a reorganiza activitatea tuturor fabricilor pe care le deţine în Europa.

În ceea ce priveşte uzina din România, programul de restructurare prevede înlocuirea Transit Connect cu monovolumul de clasă mică B-Max, şi, cel mai probabil din 2013, cu un al doilea model de clasă B.

Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri, urmând ca producţia de serie să înceapă loc în prima parte a anului viitor.

Reprezentanţii Ford România au precizat că, deşi va fi produs exclusiv la Craiova, monovolumul va fi livrat mai întâi pe pieţele vest europene, iar în România va fi disponibil abia în trimestrul trei.

De asemenea, începând cu anul viitor, la Craiova va intra în fabricaţie şi cel mai mic motor construit până acum de Ford - EcoBoost de 1 litru. Capacitea de producţie de motoare a uzinei din România va ajunge la 350.000 de unităţi aual.

În 2010, compania americană a produs în România 9.558 de autoutilitare Transit Connect, iar anul acesta 7.547 unităţi, toate destinate exportului.

Ford a cerut Guvernului, în 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi parametrii de producţie care trebuiau atinşi la Automobile Craiova până în septembrie 2011, invocând criza financiară.

Potrivit contractului iniţial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford România trebuia să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.

Până în luna iunie, Ford a investit 450 de milioane euro în operaţiunile pe care le desfăşoară la Craiova, proiect pentru care compania americană s-a angajat prin contractul de privatizare să aloce 675 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO