Maşinile Ford produse la Craiova de Ford Otosan vor fi livrate către piaţa turcă pe o rută feroviară care va opera de patru ori pe săptămână. Componente utilizate în producţia de la Craiova vor veni din Turcia pe aceeaşi rută.
Ford Otosan şi Mars Logistics fac un pas important către un transport sustenabil şi ecologic. O nouă rută de transport intermodal a fost lansată pentru a îmbunătăţi eficienţa, rentabilitatea şi sustenabilitatea operaţiunilor logistice între fabrica Ford Otosan din Craiova şi Turcia. În cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Această tranziţie are ca scop reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, facând operaţiunile logistice mai eficiente şi mai economice.
Lider în producţia de vehicule comerciale în Europa şi singurul producător auto din Turcia care operează pe două continente, Ford Otosan, demarează un proiect inovator împreună cu Mars Logistics pentru a reduce costurile logistice în contextul introducerii în producţie a noilor modele. În cadrul acestei iniţiative, a fost înfiinţată o linie feroviară intermodală, care efectuează patru curse săptămânale între fabrica din Craiova, prima investiţie Ford Otosan în Europa, şi Istanbul Halkalı. Obiectivul este acela de a facilita transportul vehiculelor produse la fabrica din Craiova către Turcia.
Creşterea exporturilor din Turcia către România consolidează lanţul de aprovizionare
Noua linie feroviară intermodală va efectua patru curse săptămânale către Istanbul Halkalı, permiţând transportul a aproximativ 12.000 de vehicule pe an către Turcia. În acelaşi timp, această soluţie logistică prietenoasă cu mediul va asigura livrarea eficientă a componentelor de producţie din Turcia către fabrica din Craiova. Proiectul va fi realizat în colaborare cu Mars Logistics şi una dintre cele mai importante companii de transport feroviar din Turcia. Datorită acestei noi rute, se estimează că emisiile vor fi reduse cu 63% până la sfârşitul anului, comparativ cu transportul rutier.
De la preluarea fabricii din Craiova în 2022, Ford Otosan şi-a întărit reţeaua de producţie europeană, contribuind totodată la consolidarea relaţiilor comerciale dintre Turcia şi România. Odată cu extinderea producţiei de modele la fabrica din Craiova, exporturile de componente din Turcia către România au crescut semnificativ, aducând beneficii atât pentru Ford Otosan, cât şi pentru furnizorii săi.
Güven Özyurt: “Construim un ecosistem integrat şi sustenabil, de la producţie la logistică”
Güven Özyurt, director general Ford Otosan, a subliniat importanţa proiectului în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi eficienţa operaţională, declarând: “Cu noul model logistic pe care l-am stabilit între România şi Turcia, transportăm componentele necesare pentru activitatea de producţie a fabricii noastre din Craiova, care în prezent construieşte modelele Ford Puma, Ford Tourneo Courier şi Ford Transit Courier. Prin valorificarea avantajelor costurilor transportului feroviar faţă de cel rutier şi maritim, ne îmbunătăţim competitivitatea, oferind în acelaşi timp o contribuţie semnificativă la obiectivele noastre de sustenabilitate.”
Garip Sahillioğlu: “Conducem industria prin extinderea soluţiilor sustenabile de transport feroviar”
Garip Sahillioğlu, membru al consiliului de administraţie responsabil pentru transportul rutier şi feroviar la Mars Logistics, a vorbit despre colaborarea cu Ford Otosan, declarând: “Suntem mândri să punem în practică proiectele pentru care am desfăşurat studii de fezabilitate timp îndelungat. Prin ruta feroviară intermodală pe care am implementat-o între România şi Turcia, colectăm componente de la furnizorii Ford Otosan din Turcia pentru vehiculele produse la fabrica din Craiova, prima investiţie europeană a Ford Otosan. Aceste componente sunt apoi transportate cu vagoanele noastre către Terminalul Feroviar Mars Halkalı, operat de compania noastră. De acolo, livrările ajung la terminalul din cadrul fabricii Ford Otosan Craiova, care este, de asemenea, gestionat de noi.”
Ford Otosan România produce versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, alături de renumitul motor 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. De asemenea, la finalul anului 2024, Ford Otosan Craiova a demarat şi producţia pentru versiunile electrice E-Transit Courier, E-Tourneo Courier şi Puma Gen-E, livrările către clienţi debutând la începutul acestui an.
Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producţie vehicule, cât şi în zona de producţie de motoare şi dispune în acest moment de peste 6600 de angajaţi.
***
Despre Ford Otosan
Fondată în 1959, Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) este o companie tranzacţionată public (societate publică), în cadrul căreia Ford Motor Company şi Koç Holding deţin acţiuni egale. Compania este a doua cea mai mare organizaţie industrială din Turcia, cea mai valoroasă companie din domeniul auto listată la Bursa de Valori din Istanbul (Borsa İstanbul). Ford Otosan îşi desfăşoară activitatea în 4 centre principale, dupa cum urmează: fabricile din Kocaeli şi Eskişehir (Turcia), fabrica din Craiova (România), şi Centrul de Cercetare şi Design din Istanbul (Turcia) şi are peste 20,000 de angajaţi. Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale pentru Ford în Europa, capabil de a proiecta, dezvolta, şi testa un vehicul complet, inclusiv motorul acestuia, pornind de la zero şi ajungând la un produs final. (www.fordotosan.com.tr)