Auto

Ford Otosan ridică miza. Dave Johnston: Vom atrage noi furnizori spre uzina Ford Otosan de la Craiova. Compania se uită şi la posibile colaborări cu universităţile din România

Investiţii noi la Craiova: Ford Otosan vrea să atragă noi investiţii în România din partea furnizorilor. Producţia se poate apropia de 300.000 de unităţi. Oficialii discută cu universităţi din România pentru a analiza posibilitatea unui viitor centru de inginerie

Ford Otosan ridică miza. Dave Johnston: Vom atrage noi...

Autor: Bogdan Alecu

03.11.2022, 17:33 250

Craiova poate atrage noi investiţii în industria auto dincolo de cele proape 500 mil. euro anunţate deja de Ford Otosan după preluarea uzinei. Miza o reprezintă posibilitatea de  a extinde şi mai mult capacitatea de producţie, de la 250.000 unităţi anual în prezent, la 272.000 conform planului dar şi peste acest volum în funcţie de cerere.

"Ford Transit Courier va fi produs numai la Craiova. Sunt părţi comune cu Puma, vom analiza partea de Puma din România. Avem o bază foarte bună de furnizori în Turcia şi unii vor exporta către România. Pe de altă parte sunt companii din Turcia care se vor localiza în România şi vor angaja oameni local în România. Vom optimiza baza de furnizori. Cel mai bun model este să reducem pe cât posibil transporturile şi să avem cât mai mulţi furnizori lângă uzină”, a spus Dave Johnston Deputy General Manager pentru Ford Otosan – el reprezintă “partea” Ford Motor Company în cadrul Ford Otosan deţinută în proporţie de 41% de Grupul Koc şi Ford Motor Company, iar 18% din companie este listat la bursă.

În prezent în Turcia capacitatea dedicată pentru actuala generaţie de Transit şi Tourneo Courier – utilitara şi versiunea de pasageri – este de 68.000 de unităţi, însă odată cu noile modele volumele aproape se vor dubla.

“Avem 68.000 capacitate actuală dedicată însă la Craiova capacitatea dedicată lor va fi de 100.000 pentru Transit Courier la care se adaugă cea de 189.000 pentru Puma. Provocarea este cum putem depăşi aceste cifre”, a explicat adjunctul companiei.

În ceea ce priveşte forţa de muncă de la Craiova, odată cu creşterea capacităţii va urma şi o posibilă extindere a forţei de muncă. În prezent sunt 5.600 de angajaţi la Craiova.

“Avem o părere foarte bună despre Puma, despre Courier şi asta va duce la noi oportunităţi. Vor urma veşti bune cu privire la angajaţii de la Craiova. Acum nu avem în plan reduceri de personal. Cheia este să rămânem competitivi. Având în vedere volumele aşteptate, nu avem de ce să ne facem probleme. Desigur, trebuie să fim atenţi la recesiune. Suntem foarte încrezători în viitor. Craiova a avut o forţă de muncă foarte bine pregătită. Poate nu a avut ce produce cum ar fi meritat. Acum EcoSport are succes, Puma are un succes foarte mare şi care devine electrică odată cu următoarele generaţii ale Courier – le vom lansa cu motor cu combustie în 2023 şi după, electric. Avem investiţii de 500 mil. euro aproape şi vom creşte capacitatea la 272.000 de unităţi”, a subliniat Dave Johnston.

Miza următoare, dincolo de producţie, este ca România şi Craiova să atragă un centru de inginerie din partea Ford Otosan după modelul Renault Technologie Roumanie.

Alper Tekeli, şef de inginerie în cadrul Ford Otosan, responsabil de sisteme electrice, electronice şi software, a declarat că deja este analizată oferta din partea universităţilor din România, şi deşi nu este în plan un astfel de centru în acest moment, nu este exclus pe viitor.

“Acum nu avem niciun plan pentru o facilitate de cercetare şi dezvoltare la Craiova dar suntem în discuţii cu mai multe părţi din România. Ştim că sunt multe universităţi bune în România şi forţă de muncă pregătită. Investigăm astfel de oportunităţi. Pot spune că începem intern. Uzina din România şi oamenii de acolo sunt mai familiarizaţi cu universităţile din România deci este o discuţie internă acum şi care poate fi extinsă în viitor”, a explicat Alper Tekeli.

El a subliniat că “în Craiova şi alte regiuni din România există un talent pool pe care îl putem accesa. sunt oameni calificaţi. Am participat spre exemplu la o întâlnire despre cyber security şi suntem interesaţi să înţelegem cum putem integra acest talent in ecosistemul nostru”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO