• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.6284
  • Leu / USD5.0679
Auto

Ford pariază pe „electrificarea” gamei de autovehicule în Europa

Ford pariază pe „electrificarea” gamei de autovehicule în Europa

Evenimentului “Go Electric” de la Amsterdam,

Autor: Bogdan Alecu

02.04.2019, 17:45 642

Ford a anunţat astăzi, în cadrul evenimentului “Go Electric” de la Amsterdam, o gamă avansată de vehicule electrificate care marchează o nouă eră pentru companie şi pentru clienţii săi.

O nouă linie de modele prezentate sub egida Ford Hybrid oferă sisteme de propulsie sofisticate mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid, îmbunătăţind consumul şi experienţa de şofat pentru clienţii din Europa şi aducând valorile tradiţionale Ford – încredere, accesibilitate şi dinamism – în zona vehiculelor electrificate.

Ford a dezvăluit la “Go Electric” versiunea Plug-In Hybrid a noii generaţii a SUV-ului Kuga. De altfel, Kuga devine cel mai electrificat vehicul Ford din istorie, fiind primul model al companiei care oferă versiuni mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid.

Noul SUV cu şapte locuri Explorer Plug-In Hybrid şi noul transportor de persoane cu opt locuri Tourneo Custom Plug-In Hybrid au debutat la rândul lor astăzi în premieră mondială. Ambele oferă atât posibilitatea de rulare în modul 100% electric, cât şi autonomia şi libertatea oferite de un motor tradiţional cu combustie internă.

Alte noutăţi prezentate sunt noile Fiesta EcoBoost Hybrid şi Focus EcoBoost Hybrid, care pun la dispoziţia clienţilor sofisticata tehnologie mild-hybrid. Aceasta reduce emisiile de CO2, optimizează consumul şi oferă o experienţă dinamică plină de satisfacţie.

În plus, Ford a anunţat faptul că o versiune complet electrică a utilitarei Transit se va alătura gamei electrificate de vehicule comerciale în 2021. Concepută pentru a oferi propulsie cu emisii zero, noua furgonetă va contribui la un aer mai curat şi la oraşe mai liniştite, reducând în acelaşi timp costurile de utilizare pentru companii şi operatori.

“Noile noastre vehicule din familia Ford Hybrid sunt orientate spre viitor, avansate din punct de vedere tehnologic şi utilizează o gamă largă de soluţii de electrificare pentru a acoperi diferitele nevoi ale clienţilor noştri, făcând ca electrificarea să fie relevantă şi tangibilă pentru mai mulţi şoferi decât a fost vreodată”, spune Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa. “Modelele anunţate astăzi reprezintă doar începutul planurilor noastre de a dezvălui o gamă complexă de vehicule inteligente dedicate unei lumi inteligente. De la Fiesta la Transit, fiecare nou model pe care îl vom lansa pe piaţă va beneficia de cel puţin o versiune electrificată care se potriveşte nevoilor şi buzunarelor clienţilor noştri din Europa”.

Lista de modele Ford Hybrid deja disponibile sau confirmate pentru lansare în Europa include:

•  Mondeo Hybrid cu patru uşi şi wagon – care beneficiază de un sistem de propulsie full-hibrid benzină-electric cu auto-încărcare şi reprezintă o alternativă convingătoare la versiunile diesel. Mondeo Hybrid wagon a fost dezvăluit astăzi în premieră în noua variantă sportivă ST-Line.

•  Transit EcoBlue Hybrid şi Transit Custom EcoBlue Hybrid – care utilizează tehnologia mild-hybrid cu scopul de a reduce costurile de utilizare pentru deţinătorii de furgonete şi pentru operatori.

•  Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – care oferă tehnologie mild-hybrid pentru îmbunătăţirea consumului utilitarei de persoane.

•  Transit Custom Plug-In Hybrid – echipat cu un sistem de propulsie avansat care utilizează motorul 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie (range extender). Vehiculul se află în teste experimentale în Londra pentru analiza beneficiilor pentru mediu şi clienţi. Teste suplimentare vor începe în curând în Valencia (Spania) şi Köln (Germania).

Un SUV de performanţă complet electric inspirat din designul lui Mustang va sosi în gamă în 2020, acesta urmând să permită o autonomie pur electrică de 600 de kilometri calculată conform procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) şi posibilitatea încărcării rapide a pachetului de baterii.

Prototipul-unicat Ford Transit Smart Electric Concept este un minibus cu 10 locuri care ajută compania să exploreze soluţii pentru optimizarea suplimentară a eficienţei şi a autonomiei vehiculelor electrificate.

Electrificarea viitorului

Ford se angajează să devină un lider al ofertelor dedicate clienţilor care-şi doresc o gamă largă de vehicule electrificate cu acces uşor la punctele de încărcare şi îi va sprijini pe aceştia prin servicii îmbunătăţite la nivel de conectivitate şi de mobilitate conexă.

La începutul acestui an, Ford şi-a luat angajamentul de a dezvolta cel puţin o versiune electrificată pentru fiecare model nou lansat pe piaţă, indiferent dacă vorbim despre nume complet noi sau despre variante noi ale modelelor deja existente. Vor fi oferite o versiune sau o combinaţie de versiuni mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric cu baterii, Ford prezentând astfel una dintre cele mai complexe game de opţiuni electrificate prezentate în Europa de un constructor auto.

Modelele Ford Hybrid şi cele full-electrice utilizează o gamă de tehnologii de propulsie şi de soluţii tehnice care oferă performanţe şi capabilităţi ce depăşesc aşteptările clienţilor şi reflectă diversele scenarii de operare ale fiecărui vehicul.

De exemplu, asistenţa cuplului generat electric oferită de un starter/generator antrenat prin curea (BISG) va îmbunătăţi experienţa dinamică a motorului pe benzină de pe Fiesta şi Focus EcoBoost Hybrid prin mai multă putere, un răspuns mai rapid al motorului şi un consum îmbunătăţit. Pe modelele EcoBlue Hybrid – gamă care include Transit Custom şi Tourneo Custom – tehnologia este utilizată exclusiv pentru a îmbunătăţi şi mai mult consumul motoarelor diesel.

Atât Kuga Plug-In Hybrid, cât şi Explorer Plug-In Hybrid combină un motor pe benzină, o baterie care poate fi încărcată extern şi un motor electric pentru a genera un nivel mai bun de eficienţă la nivelul consumului şi posibilitatea de a conduce maşina în modul electric cu emisii zero. Kuga oferă o transmisie hibridă de tip power-split care îmbină cele două surse de putere pentru a optimiza economia de carburant, în timp ce Explorer utilizează o arhitectură de tip hibrid paralel care poate să combine întreaga putere a motorului termic cu cea a motorului electric pentru o capacitate maximă de tractare.

Configuraţia de tip hibrid în serie de pe Transit Custom Plug-in Hybrid şi de pe Tourneo Custom Plug-In Hybrid adaptează şi mai mult configuraţia cu baterie reîncărcabilă extern şi motor electric pentru a se potrivi cu scopul utilizării – motorul eficient pe benzină are un singur rol: cel de prelungitor de autonomie (range extender), încărcând astfel bateriile fără o conexiune fizică la roţi.

Tehnologia full-hybrid auto-încărcabilă utilizată de Mondeo Hybrid este capabilă de rulare pur electrică pentru un plus de rafinament în special în oraş şi în scenariile în care opririle şi repornirile sunt dese. Sistemul de propulsie elimină atât problemele de autonomie, cât şi nevoia clienţilor de a utiliza o sursă externă de energie pentru încărcarea bateriilor.

Viitoarele modele complet electrice Ford vor beneficia de următoarea generaţie a sistemelor de conectivitate, acest lucru oferindu-le acces la actualizări over-the-air. Compania se află, de asemenea, într-o etapă avansată în procesul de punere la punct a unor soluţii pentru clienţii care vor alege maşini electrice. Ford este membru fondator al consorţiului IONITY, care are ca obiectiv instalarea a 400 de staţii de încărcare în zone-cheie ale Europei până în 2020, cu o putere de încărcare de 350 kW. Acest lucru permite o reducere semnificativă a timpului de încărcare în comparaţie cu sistemele disponibile la ora actuală.

Ford va semna, de asemenea, un parteneriat cu NewMotion pentru a facilita accesul clienţilor la cele peste 100.000 de puncte de încărcare pe care NewMotion le oferă în 28 de ţări la nivel european. În plus, Ford pregăteşte o soluţie proprie inteligentă de tip wall-box şi va semna parteneriate cu cele mai mari companii de energie pentru a le oferi clienţilor planuri tarifare dedicate şi servicii de instalare.

“Nu există o soluţie universal valabilă când vine vorba de electrificare – situaţia fiecărui client este diferită”, spune Joerg Beyer, director executiv al biroului de Inginerie în cadrul Ford Europa. “Strategia nuanţată pe care o are Ford la nivel de sisteme de propulsie este concepută cu scopul de a-i ajuta pe clienţi să găsească soluţia perfectă pentru a transforma experienţa proprie cu o maşină electrificată într-una mai plăcută”.

Cuprinzătoarea gamă hibridă Kuga

Kuga este cel mai avansat model Ford din istorie din punctul de vedere al electrificării, fiind primul vehicul al gamei care oferă sisteme de propulsie mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid.

Disponibil încă din momentul lansării pe piaţă a noii generaţii Kuga, noul Kuga Plug-In Hybrid oferă autonomia şi libertatea permise de un motor tradiţional cu combustie internă, alături de eficienţa şi rafinamentul unui motor electric.

Arhitectura power-split combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri, un motor electric/generator şi o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 de cai putere. Kuga Plug-In Hybrid va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri în modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km.

Gama Kuga este reprezentată de sofisticatul şi distinctul Kuga Titanium, de sportivul Kuga ST-Line şi de elevatul Kuga Vignale. Noua generaţie a SUV-ului Ford introduce o siluetă mai dinamică, un spaţiu interior mai generos şi un nivel superior al tehnologiilor disponibile la bord. A doua generaţie a sistemului de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist 2) uşurează şi mai mult manevrele, permiţând parcări complet automate în spaţiile paralele şi perpendiculare prin simpla apăsare a unui buton.

Electrificat şi luxos: Explorer Plug-In Hybrid

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit în două variante distincte foarte bine echipate: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, şi luxosul Explorer Platinum. Animat de combinaţia dintre motorul V6 EcoBoost de 3.0 litri şi un motor electric/generator, Explorer Plug-In Hybrid oferă 450 CP şi un cuplu de 840 Nm. SUV-ul va oferi o autonomie de 40 de kilometri de rulare urbană în regim pur electric cu emisii zero. Consumul anticipat este de 3.4 litri/100 km, iar emisiile ating 78 de grame CO2/km.

Explorer Plug-In Hybrid este excepţional de spaţios, luxos şi confortabil şi oferă elemente avansate precum ecranul tactil central de 10.1 inch poziţionat vertical, instrumentarul de bord digital de 12.3 inch şi o configuraţie a scaunelor versatilă şi potrivită pentru orice familie, SUV-ul poate găzdui până la 7 persoane în habitaclu.

Sistemele standard Ford Intelligent All-Wheel Drive, Drive Modes şi transmisia automată cu 10 trepte optimizează performanţele în scenarii care variază între rularea urbană şi şofatul în off-road.

Tourneo Custom Plug-In Hybrid ajută aerul din oraşe să devină mai curat

Transportorul de persoane Tourneo Custom Plug-In Hybrid oferă opt locuri, a fost gândit pentru a reduce emisiile din oraşe şi poate pătrunde în zonele urbane în care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse. Modelul va fi disponibil în Europa la finalul anului 2019.

Puntea faţă a lui Tourneo Custom Plug-In Hybrid este antrenată exclusiv de un motor electric/generator alimentat de un pachet de baterii Litiu-Ion cu capacitatea de 13.6 kWh. Multi-premiatul motorul Ford 1.0 EcoBoost joacă rol de prelungitor de autonomie (range extender) şi lucrează în paralel cu sistemul de recuperare a energiei la frânare pentru a reîncărca bateria în mers. Sistemul de propulsie hibrid foarte avansat permite o autonomie cu emisii zero de până la 50 de kilometri şi o autonomie totală de 500 de kilometri cu ajutorul prelungitorului de autonomie. Consumul anticipat este de 3.3 litri/100 km, în timp ce emisiile anticipate sunt de 75 de grame CO2/km.

Nivelul de confort este îmbunătăţit de abilitatea unică în segment de a aranja cele două rânduri de scaune faţă în faţă în format conferinţă, detaliu care permite un acces facil şi un nivel superior de interacţiune între pasageri. Rămâne disponibilă, de asemenea, şi o aşezare pe două rânduri a câte trei scaune orientate spre înainte.

Transit mizează pe electricitate

Aşteptată în versiune de serie în 2021, varianta complet electrică a lui Transit este concepută pentru oferi o autonomie practică zilnică cu emisii zero pentru business-urile care-şi desfăşoară activitatea în mediul urban. Transit electric va fi disponibil în mai multe versiuni de caroserie şi va oferi o sarcină utilă competitivă şi conectivitate integrată, ridicându-se la nivelul capacităţilor şi durabilităţii caracteristice gamei Transit.

Fiesta şi Focus EcoBoost Hybrid: emisii mai mici, putere mai mare

Fiesta EcoBoost Hybrid şi Focus EcoBoost Hybrid vor beneficia de o arhitectură mild-hybrid sofisticată construită special pentru a îmbunătăţi consumul, completând în acelaşi timp experienţa plăcerii de a conduce un Ford printr-un nivel superior al performanţelor şi printr-un răspuns mai rapid al motorului.

Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

BISG se comportă şi ca un motor electric, completându-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. În momentul rulării normale şi al accelerării, BISG utilizează energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, alimentând totodată şi sistemele electrice auxiliare ale maşinii.

Sistemul mild hybrid inteligent auto-adaptiv monitorizează constant modul în care vehicului este utilizat, determinând când trebuie să încarce intensiv bateria pentru beneficii optime şi când să folosească energia stocată în baterie bazându-se pe două strategii:

• Substituţie de cuplu – foloseşte funcţia de motor electric al BISG pentru a produce un cuplu de până la 50 Nm, reducând sarcina care apasă asupra motorului pe benzină pentru a favoriza economia de carburant. Această tehnologie contribuie la un consum vizat de 4.9 litri/100 km şi la emisii de 112 grame CO2/km în cazul lui Fiesta şi la un consum vizat de 4.7 litri/100 km şi la emisii de 106 grame CO2/km în cazul lui Focus.

• Suplimentare de cuplu – utilizează funcţia de motor electric al BISG pentru a creşte cantitatea de cuplu generată de sistemul de propulsie cu până la 20 Nm peste nivelul de cuplu maxim oferit de motorul pe benzină la sarcină. Acest mod optimizează performanţa.

Suplimentul de cuplu permite dezvoltarea unui răspuns mai energic în special la turaţii joase, rezultatul fiind o experienţă de şofat mai flexibilă şi mai conectată. BISG le-a oferit în acelaşi timp inginerilor Ford posibilitatea de a diminua raportul de compresie al motorului 1.0 EcoBoost şi de a adăuga un turbocompresor mai mare pentru o putere mai ridicată. Fenomenul turbo-lag este diminuat şi el cu ajutorul suplimentării de cuplu, care imprimă rotaţii mai rapide ale motorului şi păstrează ridicat astfel mai mult timp răspunsul turbocompresorului.

“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a dovedit deja că un nivel bun de consum şi un nivel ridicat al performanţelor pot coexista. Tehnologia EcoBoost Hybrid duce totul la nivelul următor”, spune Roelant de Waard, vicepreşedinte Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford Europa. “Clienţii vor iubi livrarea rapidă şi fluidă a puterii pe noul EcoBoost Hybrid, urmând să se bucure în acelaşi timp de vizite mai rare la staţiile de alimentare”.

Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 de milisecunde – timp asemănător cu cel de care are nevoie un om pentru a clipi – BISG îi permite tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta şi Focus EcoBoost Hybrid să opereze pe o plajă mai largă de scenarii, economisind şi mai mult combustibil. Situaţiile includ momentele în care maşina se apropie pe liber (coasting) de un semafor la viteze de sub 15 km/h, chiar şi în condiţiile în care transmisia se află în treaptă, cu pedala de ambreiaj liberă.

Tehnologia Ford EcoBlue Hybrid combină în mod similar asistenţa cuplului de origine electrică cu motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri pentru a genera emisii anticipate de 132 de grame CO2/km şi un consum de 5.0 litri/100 km. Acest sistem va fi regăsit mai târziu în cursul acestui an pe Ford Kuga EcoBlue Hybrid.

Smart Energy Concept priveşte în viitorFord a dezvăluit astăzi şi noul Transit Smart Energy Concept – un minibus unicat cu 10 locuri care ajută compania să exploreze soluţii de maximizare a eficienţei energetice şi a autonomiei viitoarelor vehicule electrificate.

Oferind o autonomie de 150 de kilometri după 4 ore de încărcare şi dezvoltat de inginerii Centrului Tehnic Ford Merkenich (Germania), conceptul utilizează şasiul lui Ford Transit şi este dotat cu acelaşi sistem de propulsie electric disponibil pe StreetScooter WORK XL. Lista de inovaţii cu rol de economisire a energiei şi de generare a energiei include:

• O pompă de căldură inovatoare care utilizează căldura reziduală generată de componentele sistemului de propulsie, aerul de la exterior şi aerul din habitaclu pentru a reduce energia utilizată de sistemul de încălzire cu până la 65%, ceea ce duce la o autonomie cu 20% mai mare.

• O uşă glisantă acţionată electric care se deschide doar pe jumătate pentru a reduce pierderile de căldură şi poate fi activată de pasager prin utilizarea unui dispozitiv inteligent. Căldura, ventilaţia şi suflanta aerului condiţionat sunt dezactivate automat atunci când uşa este deschisă.

• Scaune business încălzite şi suprafeţe care le permit pasagerilor să controleze temperatura zonală, reducând astfel energia necesară pentru încălzirea întregii cabine.

• Şase panouri solare montate pe plafon încarcă o baterie de 12 volţi a cărei energie este utilizată la alimentarea sistemelor care încălzesc scaunele sau iluminează cabina şi pentru sistemele electrice integrate la bord, implicit încărcarea wireless a telefoanelor pasagerilor.

• Un separator din policarbonat între uşa pasagerilor şi zona scaunelor reduce şi mai mult pierderile de temperatură în momentul accesului şi ieşirii pasagerilor, protejându-i în acelaşi timp pe aceştia de elemente externe.

• Iluminare ambientală care se ajustează în funcţie de temperatura din habitaclu – roşu pentru cald şi albastru pentru rece – influenţând subliminal percepţia pe care o au pasagerii în legătură cu temperatura ambientală.

• Podea şi plafon izolate termic în partea posterioară.

Viitoarele iteraţii ale conceptului îşi propun să îi permită şoferului să controleze încălzirea şi răcirea la nivel de scaun individual, dar şi dezactivarea climatizării în zona scaunelor neocupate de pasageri. Detecţia automată a pasagerilor – inspirată de tehnologia care activează sau dezactivează airbag-urile – va face şi ea parte din pachetul experimental.

Ford anticipează că debutul testelor pe şosea cu Transit Smart Energy Concept va avea loc mai târziu în cursul acestui an, după finalizarea testelor în tunelul aerodinamic. 

“În dezvoltarea acestui concept am găsit o serie de moduri inteligente de economisire a energiei, iar acestea ar putea să ne ajute să îmbunătăţim mai departe experienţa pe care clienţii o vor avea la volanul vehiculelor electrificate în viitor”, spune Kilian Vas, project leader Vehicle Architecture în cadrul Ford Europa.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9437
Diferență: 0,0506
Ieri:
Azi: 5.0679
Diferență: 1,1496
Ieri:
Azi: 5.6284
Diferență: -0,5934
Ieri:
Azi: 5.1569
Diferență: 0,4578
Ieri: