Auto

Ford prezintă noul SUV Edge cu un nou motor diesel de 238 CP şi noi sisteme de asistenţă. Galerie FOTO

Foto

Foto

Autor: Bogdan Alecu

22.02.2018, 15:29 1444

Ford a prezentat săptămâna aceasta noul SUV Ford Edge pentru piaţa europeană, fiind considerat de constructorul American drept cel mai avansat SUV din punct de vedere tehnologic din istoria companiei.

Ford Edge oferă o gamă largă de sisteme de asistenţă a şoferului care se bazează pe camere şi pe senzori, ajutând şoferii să evite sau să diminueze efectele unor eventuale coliziuni - sistemul de frânare post-coliziune, asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor şi sistemul Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare.

Noul Edge lansează, de asemenea, o versiune Bi-Turbo a motorului diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri, împreună cu o transmisie automată cu opt trepte care asigură un şofat fără efort.

În versiunea sportivă ST-Line, noul Edge iese în evidenţă prin zonele frontale şi posterioare redesenate, prin grila masivă de tip fagure, prin elementele suplimentare - inclusiv pragurile evazate - vopsite în culoarea caroseriei, şi prin jantele din aluminiu standard de 20 de inch.

"Clienţii europeni migrează către SUV-uri în număr din ce în ce mai mare, iar gama noastră de modele se pliază pe dorinţele acestora. Cu noile tehnologii care-i ajută pe clienţi să facă faţă în traficul aglomerat şi să ruleze în confort absolut cu ajutorul rafinatului şi eficientului motor diesel EcoBlue de 2.0 litri şi al transmisiei automate cu opt trepte, noul Edge este cel mai convingător SUV Ford din istorie", spune Roelant de Waard, vicepreşedinte Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford Europa.

Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potenţiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune iniţială. încetinirea vehiculului are potenţialul de a limita leziunile pasagerilor şi daunelor asupra maşinii.

Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor îi ajută pe şoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. Conceput pentru a opera la viteze de oraş sau de autostradă, sistemul foloseşte un radar şi o cameră pentru a detecta vehiculele oprite sau lente din faţa maşinii şi oferă sprijin prin impuls asupra volanului pentru evitarea unui accident dacă coliziunea este considerată iminentă.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de maşinile din faţă şi reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic uşor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.
Suplimentar, tehnologiile de asistenţă a şoferului care folosesc camere, radare şi senzori ultrasonici pentru a reduce efortul şoferilor includ Farurile adaptive (Adaptive Front Lighting System), Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), Faza lungă non-intruzivă pentru ceilalţi participanţi la trafic (Glare-Free Highbeam), Limitatorul inteligent de viteză (Intelligent Speed Limiter), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert), Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).

Vânzările SUV-urilor Ford au crescut cu 24% în 2017, valoare împinsă de la spate de cel mai bun an din carierele de piaţă ale modelelor EcoSport, Kuga şi Edge. Ford a vândut 230.600 de SUV-uri pe parcursul anului, echivalent cu aproximativ unul din 5 vehicule vândute de companie în Europa. Mai mult de 26.000 de unităţi Edge au fost vândute până acum clienţilor europeni de la lansarea din 2016 a acestui model pe continent. în anul 2017, Edge a fost preferat de 16.000 de cumpărători din Europa.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO