Auto

Ford: producţia locală ne ajută la „capitolul“ imagine. Rămânem la 10% din piaţă

Ford: producţia locală ne ajută la „capitolul“ imagine. Rămânem la 10% din piaţă

Autor: Bogdan Alecu

30.09.2010, 23:57 36

Ingvar Sviggum, vicepreşedinte al Ford responsabil de vânzări şimarketing, a fixat ca ţintă menţinerea unei cote de piaţă deaproximativ 10% în România, valoare ce va fi susţinută, după cumspune, de faptul că Ford va fi percepută ca o marcă locală.

"Faptul că eşti un producător local este un lucru importantpentru imagine. În ceea ce priveşte creşterea cotei de piaţă înRomânia, acest lucru nu se va face cu un singur produs, ci cu maimulte", a subliniat Sviggum, prezent la deschiderea oficială aSalonului Auto de la Paris.

În ceea ce priveşte viitorul B-Max, modelul de clasă mică ce vafi asamblat la Craiova începând cu toamna anului viitor, acesta "vafi foarte important pentru businessul Ford, atât la nivel european,cât şi mondial", în condiţiile în care producţia acestuia ar trebuisă ajungă la aproximativ 140-150.000 de unităţi în 2013 - anul încare Ford va finaliza investiţia de 675 mil. euro la Craiova.

Producţia Ford la Craiova a fost însă decalată cu un an faţă determenul lansat iniţial, în toamna anului 2007 atunci când Ford asemnat constractul de privatizare cu AVAS.

În ceea ce priveşte potenţialul pieţei locale, Sviggum este depărere România va reveni în următorii ani la volumele înregistrateîn 2006-2008, ceea ce va duce automat businessul Ford la peste 500mil. euro.

"România are potenţial să revină la un volum de 300.000 demaşini vândute anual, poate va dura cinci ani sau zece ani, acum nuputem estima. Dar cu o cotă de piaţă de 10%, înseamnă că vom vindela un moment dat 30.000 de maşini pe piaţa românească, un businessmare pentru compania naţională de vânzări".

Ford este cea de-a doua cel mai bine vândută marcă de import depe piaţa locală, după Volkswagen la nivelul primelor opt luni aleacestui an, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA), cu vânzări de aproximativ6.200 de autovehicule, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similarăa anului trecut. Cota de piaţă a mărcii Ford în România a variatîntre 8% şi 10% anul acesta.

Competiţie internă: Ford reduce numărul demodele

În ceea ce priveşte strategia Ford la nivel mondial, potrivitlui Allan Mulally, CEO al Ford Motor Company, compania carecontrolează grupul Ford la nivel mondial, producătorul va reducenumărul de modele din grup de la 97 în urmă cu patru ani la 25-30,adică cu aproape 80%.

"A doua decizie a fost să avem câte un model pentru fiecaresegment, cel mai bun model din segmentul respectiv. Am făcut unprogres considerabil în ceea ce priveşte simplificarea gamei Ford,dar mai avem mult până vom globaliza toate modelele. Vom ajunge înfinal la 25-30 de modele, adică cu aproape 80% mai puţine decât înurmă cu patru ani", a subliniat Allan Mulally. Astfel, Ford dejacomercializează în SUA modelul Fiesta, vândut în Europa, urmând sălanseze acum şi Focus, iar viitoarea generaţie a Mondeo va fivândută atât în Europa, cât şi în SUA.

"Planul Ford este de a opera acolo unde se vor vinde maşinilerespective. Spre exemplu, Focus va fi produs în cinci locuridiferite la nivel mondial. În cazul Fiesta 65% din piese sunt lafel în cazul modelelor comercializate pe diferite continente, fiindadaptate cerinţelor locale. În cazul lui Focus, acest procentcreşte la aproape 80%. Ideea e să ai flexibilitate cât mai mare lanivel mondial", a spus Mulally. Astfel, există posibilitatea caviitorul B-Max ce va fi produs la Craiova să fie exportat şi înSUA, după modelul lui Transit Connect din Turcia, în condiţiile încare potrivit lui John Fleming, fostul şef al Ford Europa, acestmodel va fi produs numai la uzina din România.

AFACERI DE LA ZERO