Auto

Ford România: Vânzările către persoane fizice s-au dublat în prima jumătate a anului

Ford România: Vânzările către persoane fizice s-au...

Autor: Bogdan Alecu

23.07.2018, 10:15 1480

În prima jumătate a anului 2018 au fost înmatriculate 6.694 de unităţi Ford (autoturisme şi vehicule comerciale,cu excepţia Ford Trucks), potrivit datelor emise în această lună de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V). Potrivit Ford România, marca americană a fost brandul de import cu cele mai mari vânzări pentru turisme şi vehicule utilitare.

“Piaţa de vehicule noi din România continuă să fie predominant reprezentată în zona de flote, acolo unde cel mai bine vândut model al nostru este Ford Kuga, cu o cotă de segment de 14,15% şi o creştere de 66% a volumelor de vânzări, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, în aceste 6 luni ale anului nu pot să nu remarc saltul spectaculos al Ford pe partea retail, acolo unde a înregistrat o creştere de 105%, faţă de prima jumătate a anului 2017. Acest salt ne duce direct pe locul al treilea în segmentul de retail, cea mai bună performanţă a mărcii Ford din ultimii 5 ani”, a spus Roxana Capată – director de vânzări Ford România.

Cota de piaţă a Ford în perioada ianuarie- iunie a fost de 9,18%, iar comparativ cu perioada similară a anului trecut, marca americană a înregistrat ocrestere de 16%, raportat la întreaga piaţă de vehicule.

În ceea ce priveşte autoturismele, cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport şi Kuga, iar 33% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în prima jumătate a anului au fost SUV-uri, fapt ce arată tendinţa pieţei şi preferinţele clare ale clienţilor din România pentru acest segment de vehicule.

“Vânzările din prima jumătate a anului arată în mod clar apetitul românilor pentru SUV-uri şi suntem bucuroşi să vedem că modelul EcoSport pe care noi îl producem la Craiova are succes. Suntem de asemenea mulţumiţi de vânzările maşinilor din clasa B, segment unde Ford Fiesta devine din ce în ce mai puternică, atât în ceea ce priveste clienţii privaţi, cât şi în rândul flotelor”, a spus Attila Szabo, director general Ford Romania.

În top 3 cele mai bine vândute vehicule comerciale lider este modelul Transit, Custom, urmat de Transit Connect şi Ranger.

Prin reţeaua naţională de dealeri din România, Ford este prezent în 36 puncte de comercializare din toată ţara, iar patru dintre acestea sunt FordStore, inaugurate în 2015 şi 2016.

Ford continuă planurile sale de extindere la fabrica din Craiova, astfel că tot în prima jumătate a acestui an, compania a anunţat o investiţie suplimentară de până la 200 de milioane de euro pentru producerea celui de-al doilea model la uzina din Craiova şi crearea a peste 1500 de noi locuri de muncă. Astfel, suma totală investită din 2008, anul preluării uzinei din Craiova, şi până în prezent ajunge la aproximativ 1,5 miliarde Euro, iar numărul de angajaţi la 5900. Cel de-al doilea model se va alătura lui Ford EcoSport, a cărui producţie a demarat în octombrie 2017, dar şi mult-premiatului motor de 1.0 litri EcoBoost.

Ultimul trimestru al lui 2018 vine cu o lansare importantă pentru marca Ford la nivel european, şi anume noul Ford Focus, cel mai inovator, dinamic şi fascinant Ford din toate timpurile, care deschide o nouă eră a tehnologiei, confortului, spaţiului şi a experienţei de condus pentru clienţii europeni ai segmentului compact.

Noul Focus va ajunge în showroom-urile Ford din Romania în luna august, urmând ca toate detaliile privind preţurile, precum şi lansarea oficială a acestuia să aibă loc în luna septembrie a acestui an.​

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO