Auto

Fostul şef Dacia, pe final de mandat: Vreţi investiţii? Investiţi în educaţie şi predictibilitate. Eu în doi ani m-am întâlnit cu patru premieri

Fostul şef Dacia, pe final de mandat: Vreţi...

Autor: Bogdan Alecu

30.04.2018, 00:08 11184

Yves Caracatzanis, director gene­ral şi preşedinte al CA al Auto­mo­bile Dacia, înainte de a pleca spre Rusia pentru a prelua con­du­cerea AvtoVaz, a atras atenţia că România încă mai are de lucrat la capitole pre­cum predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie dacă doreşte să atragă noi investitori. El a subliniat că s-a întâlnit cu toţi cei patru premieri care au fost la Palatul Victoria în ultimii doi ani.

„Un nou investitor caută un loc pentru extindere, caută competitivitate, infrastructu­ră, predictibilitate şi stabilitate, dar şi oameni calificaţi, educaţi şi pregătiţi. Şi mai caută şi un orizont ca în următorii 5-10 ani să aibă de unde re­cruta oameni bine pregătiţi, pentru o even­tuală extindere. Este important pentru Ro­mânia să continue să lucreze şi să rămână com­petitivă, să îmbunătăţească infrastructura, pre­dic­ti­bilitatea şi educaţia. Educaţia este cheia, por­nind de la şcolile profesionale, învăţă­mân­tul dual şi programe de inginerie. Nu putem aştepta totul de la autorităţi, dar trebuie să co­laborăm cu acestea.“

Antoine Doucerain va prelua de la 1 mai func­ţia de director general al Automobile Dacia şi Group Renault România de la Caracatzanis, devenind astfel cel de-al cincilea fran­cez ce vine la conducerea uzinei din Mio­veni de la priva­ti­zarea din 1999. Grupul Renault are în România afa­ceri de peste 5 mld. euro şi repre­zintă peste 10% din exporturi.

În timp ce România nu a mai atras nicio nouă investiţie majoră de mai bine de cinci ani de zile, ultima fiind cea a Daimler de la Sebeş, de 300 mil. euro, în ultimii doi ani Slovacia a atras noua uzină Jaguar Land Rover de 1,4 mld. euro, Ungaria a atras o nouă investiţie a Daimler de 1 mld. euro pentru a dubla uzina din Kecskemét, în timp ce Polonia a convins tot Daimler să investească 500 mil. euro într-o uzină de motoare. Dacă în 2016, la plecarea sa de la Dacia, Nicolas Maure sublinia faptul că la 100 de ani de la Marea Unire România nu are nicio auto­stra­dă care să tra­­verseze Carpaţii sau o infra­structură moder­nă care să „unească“ provinciile istorice, în pre­zent Caracatzanis a subliniat faptul că pe lân­gă infrastructură trebuie investit şi în învă­ţă­mânt. Pe de altă parte, în cei doi ani ai man­da­tului său, în România doar 15 km de auto­stradă au fost daţi în folosinţă, iar la auto­strada Piteşti-Sibiu tot nu au început lucrările.

„Noi vom lucra întotdeauna înde­aproa­pe cu autorităţile centrale şi locale. Şi am avut deja patru premieri în ultimii doi ani. Dar noi nu facem politică şi nu comentăm politicul pen­tru că nu este treaba noastră. Treaba noas­tră este să colaborăm cu autorităţile. România nu are autostrăzi, dar are un internet foarte bun. Şi viitorul director este surprins de viteza sa.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO