Auto

Galop în Oltenia. EcoSport va trece Ford de 2 miliarde de euro în 2018, iar constructorul auto se va bate pentru un loc în top cinci cele mai mari companii locale

Galop în Oltenia. EcoSport va trece Ford de 2 miliarde...

Autor: Bogdan Alecu

04.12.2018, 00:08 2275

Ford România, cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală, a depăşit în primul semestru din 2018 cifra de afaceri totală din 2017, un rezultat care ar putea duce fabrica de la Craiova pe locul doi în topul exportatorilor şi în top cinci cele mai mari companii de pe plan local.

Cifra de afaceri a Ford România a crescut în primul semestru din 2018 cu 122% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor publice, la un nivel de circa 5,4 miliarde de lei (aprox. 1,15 mld. euro).

Mai mult, Ford deja a depăşit în prima jumătate de an businessul realizat în întreg anul trecut (aproximativ 4,8 mld. lei). În condiţiile în care în septembrie şi octombrie producţia a continuat să crească la Craiova, Ford ar putea ajunge la afaceri de peste 2 miliarde de euro în acest an, potrivit calculelor ZF. Americanii au demarat deja un program de investiţii de 200 mil. euro şi recrutarea a încă 1.700 de angajaţi, în condiţiile în care anul viitor va intra un al doilea model în producţie la Craiova.

Saltul puternic se datorează intrării în producţie în octombrie anul trecut a SUV-ului EcoSport, unul dintre cele mai vândute SUV-uri mici din Europa.

Cu afaceri estimate de ZF la peste 10 miliarde de lei, Ford ar urca pe locul secund în topul exportatorilor, devansând fabrica de cutii de viteze a Daimler (Star Assembly), dar şi în top cinci cele mai mari companii. Anul trecut spre exemplu, peste pragul de 10 miliarde de lei au rulat numai cinci companii – Automobile Dacia, două companii din grupul OMV-Petrom, Rompetrol Rafinare şi Kaufland. În 2017, Ford s-a aflat pe locul 17 între cele mai mari companii din România după cifra de afaceri.

„Efectul unei astfel de creşteri nu poate fi, evident, decât unul pozitiv asupra întregii economii, pentru că, să nu uităm, industria auto este una dezvoltată pe ori­zontală – taxe şi impozite mai mari colectate la buget, volume mai mari la export, mai mult de lucru pentru producătorii de componente. Economia României continuă să meargă, aşa cum s-a mai spus, pe patru roţi, sectorul auto fiind unul care contribuie serios la Produsul Intern Brut (PIB) - peste 10%“, a spus Daniel Anghel, partener, lider al echipei de servicii pentru sectorul automotive din cadrul PwC România.

Americanii de la Ford au demarat în toamna acestui an programul de recrutări pentru uzina de la Craiova, plan prin care doresc să recruteze 1.700 de noi angajaţi. Iniţial, în mai, când a fost anunţat planul, numărul posturilor anunţate era de 1.500, număr majorat ulterior. Având în vedere că în uzină deja lucrează 4.400 de oameni, în 2019 numărul total al angajaţilor va trece pentru prima dată de 6.000.

„În ceea ce priveşte planurile de a recruta personal, acestea sunt absolut normale în condiţiile în care Ford a anunţat aducerea unui al doilea model pe linia de producţie. Acest demers va pune şi mai multă presiune pe piaţa forţei de muncă din regiune. Conform studiului Barometrul forţei de muncă realizat de PwC împreună cu Coaliţia pentru Dezvoltarea Ro­mâniei, regiunea Sud-Vest Oltenia a cunoscut un declin de 12,1% al populaţiei angajate în perioada 2008-2016, deşi, aşa cum arată un alt studiu al PwC, PayWell, ce analizează salariile şi beneficiile, pentru anul 2019, companiile estimează o creştere a salariilor, în medie, de 4,6%, după ce în 2018 cele mai mari creşteri ale salariilor au fost înregistrate de muncitori/operatori (calificaţi şi necalificaţi) - 7,7%“, a subliniat Daniel Anghel.

bogdan.alecu@zf.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO