Auto

Gândire optimistă: În timp ce tramvaiele vechi de 30-40 de ani iau foc în mers, Primăria Capitalei pune muşchi verde pe staţii

Gândire optimistă: În timp ce tramvaiele vechi de...

Autor: Bogdan Alecu

07.09.2017, 16:21 2661

KAUFLAND România, ENGIE România şi SCHNEIDER ELECTRIC România duc practicile de responsabilitate socială la următorul nivel şi lansează joi ”STAŢII VERZI”, proiectul prin care 34 de staţii de tramvai din Bucureşti vor fi acoperite cu vegetaţie. 

În tot acest timp licitaţiile pentru tramvaie noi şi moderne sunt amânate la nesfârşit, iar cele aflate în circulaţie au până la 40 de ani vechime sau chiar mai mult. În plus, un singur tramvai din cele circa 260 din Capitală are aer condişionat şi doar două sunt considerate a fi “moderne” – unul modern neavând însă aer condiţionat. Recent, un astfel de tramvai de circa 40 de ani vechime a luat foc în mers, iar foarte multe linii de tramvai sunt un adevărat obstacol în traficul bucureştean fiind pline de gropi şi denivelări.

În aceste condiţii, astăzi, staţia de de tramvai ”Sf. Gheorghe” (Kilometrul 0), în prezenţa Primarului General Gabriela Firea, a conducerii celor trei companii şi a mass media a devenit prima staţie acoperită cu vegetaţie dintr-o serie de 34, la nivelul întregii Capitale, ce vor fi finalizate până la mijlocul lunii octombrie. 

”STAŢII VERZI” este un proiect de CSR (responsabilitate socială corporatistă) iniţiat de Asociaţia pentru Responsabilitate Socială ”PLAN B” şi finanţat de companiile Kaufland România, ENGIE România şi Schneider Electric România, având sprijinul non-financiar al Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti şi al RATB pentru instalarea acoperişurilor cu vegetaţie.

Iniţiativa îşi propune să crească gradul de conştientizare a populaţiei în ceea ce priveşte importanţa protejării mediului şi să încurajeze folosirea mijloacelor de transport în comun ca alternativă la maşina personală. Instalarea de acoperişuri verzi pe staţiile de tramvai are în plus şi efecte imediate făcând posibilă diminuarea poluării fonice şi a aerului, la nivelul zonelor respective.

“Într-un oraş aglomerat, orice metru pătrat de vegetaţie contează. Pentru o persoană sunt suficienţi doar 3 metri pătraţi de acoperiş verde pentru a-i asigura oxigenul zilnic, cantitatea de dioxid de carbon din atmosferă fiind considerabil redusă. Pe lângă microparticulele din aer, vegetaţia captează şi undele sonore, scăzând numărul decibelilor”, se arată în comunicat.

Bucureştiul este considerată a fi cea mai poluată capitală europeană, în timp ce autorităţile nu ştiu exact cât de poluată, iar măsurile se iau în special la nivel declarativ. Spre exemplu, Registrul Auto Român are numai patru laboratoare mobile disponibile la 2 milioane de maşini, în timp ce anul acesta zeci de mii vechi, cele mai multe peste 15-20 de ani vor intra în traficul bucureştean mulşumită strategiei Executivului de a elimina orice fel de barieră din calea maşinilor vechi, transformând astfel România în cimitirul vechiturilor al Europei.

Amenajarea staţiilor va fi făcută de specialişti în domeniu, prin finanţarea acordată de Kaufland România, ENGIE România şi Schneider Electric România. Implicarea Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti şi a RATB constă în punerea la dispoziţie, în mod gratuit, a structurilor staţiilor de tramvai.

„Pentru Kaufland preocuparea faţă de mediul înconjurător şi comunitate constituie o prioritate. Ne dorim să trăim cu toţii într-un oraş mai curat, mai ecologic şi mai prietenos”, a declarat Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

”ENGIE  se alătură acestui proiect de responsabilitate socială în încercarea de a răspunde unei problematici tot mai acute şi anume aceea a diminuării poluării în marile aglomeraţii urbane şi a contracarării efectelor nocive ale emisiilor de noxe prin integrarea naturală în peisajul urban a unor soluţii durabile, menite să contribuie la un oraş mai curat pentru noi toţi”, a declarat Eric Stab, Preşedinte Director General ENGIE România.

”Fiecare metru pătrat de ”verde” contează. Proiectul CSR, iniţiat de PLAN B, ţinteşte către nevoia ca fiecare dintre noi să aibă un comportament mai prietenos cu mediul şi să conştientizeze acest lucru în momentul în care aşteaptă tramvaiul sub o staţie acoperită cu vegetaţie sau când trec pe lângă ea. Ne dorim ca acesta să fie doar începutul  ”înverzirii” staţiilor RATB şi ca tot mai multe companii să se implice real în îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor, aşa cum procedează deja Kaufland, ENGIE şi Schneider Electric. PLAN B încurajează şi propune companiilor din România proiecte de CSR prin care acestea să treacă de la planul A, şi anume creşterea economică din inerţie şi business cu orice preţ la business sustenabil, la stabilirea unui echilibru între creştere economică şi protecţia mediului”, a declarat Raluca Costache, Development Manager PLAN B. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO