Grupul Renault a înregistrat în trimestrul al treilea al anului o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de euro, în scădere cu 6% faţă de 2017, când cifra de afaceri a fost de 12,2 miliarde de euro, informează compania.
Înmatriculările mondiale de autoturisme şi vehicule utilitare ale Grupului Renault (incluzând mărcile Jinbei şi Huasong, de la 1 ianuarie 2018) au crescut cu 2,9% în al treilea trimestru, într-o piaţă care a scăzut cu 2,4%. Cota de piaţă a crescut cu 0,2 puncte în comparaţie cu anul 2017, ajungând la 4,0%.
În Europa, pe o piaţă care a crescut cu 8,6%, înmatriculările grupului au avut o dinamică pozitivă de 0,8%, datorată în principal succesului modelelor din segmentul B (Clio, Captur) şi din segmentul C (Mégane şi Noul Duster). Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările ZOE au crescut cu 7%, iar cele ale Kangoo Z.E. s-au dublat.
În afara Europei, pe o piaţă care a scăzut cu 3%, Grupul a înregistrat o scădere de 2% a înmatriculărilor, incluzând aici şi mărcile Jinbei et Huasong.
În America Centrală şi de Sud, înmatriculările Grupului au crescut cu 0,2% în ciuda declinului pieţei argentiniene (-24,9%). În Asia-Pacific, creşterea a fost de 72% incluzând şi mărcile Jinbei şi Huasong (-14,8% raportat la un perimetru echivalent cu cel din 2017).
Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa - Orientul Mijlociu - India (-24,4%) şi Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa - Orientul Mijlociu - India a fost afectată în principal de scăderea cu 34,7 % a înmatriculărilor din India şi de suspendarea activităţii grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor şi-a continuat creşterea în Rusia (+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei pieţe în scădere cu 51,3%.
Grupul estimează că ân 2018 piaţa mondială va avea o creştere de 2% în comparaţie cu anul 2017, în scădere faţă de estimarea anterioară, de 3%. Piaţa europeană ar urma să crească cu peste 1,5%, cu o evoluţie pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franţa.
În afara Europei, se estimează că piaţa din Brazilia va avea o creştere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%. Pentru piaţa din China estimarea de creştere este de 2% (comparativ cu +5%) şi pentru cea din India de 8%.
În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite: creşterea cifrei de afaceri (raportat la un curs de schimb şi perimetru constante), menţinerea marjei operaţionale a Grupului peste 6,0%, generarea unui free cash-flow operaţional pozitiv din activitatea Automobile.