Auto

Industria auto accelerează în plină pandemie: Dacia vine cu noul Logan, Ford cu Puma ST, Daimler aduce un nou schimb la Sebeş, iar Iveco produce camioane în Dâmboviţa

Industria auto accelerează în plină pandemie: Dacia vine cu noul Logan, Ford cu Puma ST, Daimler aduce un nou schimb la Sebeş, iar Iveco produce camioane în Dâmboviţa

Autor: Bogdan Alecu

12.09.2020, 15:50 3165

 Industria auto locală accelerează puternic pentru a reveni din criza provocată de pandemie, iar la doar două zile de când Daimler a anunţat oficial că majorează producţia de cutii de viteze de la Sebeş, Dacia vine cu noile Logan şi Sandero, Ford accelerează producţia de motoare şi pregăteşte Puma ST, iar Iveco Defence va produce camioane pentru armată în judeţul Dâmboviţa. 

Industria auto din România, un business de peste 30 de miliarde de euro anual cu aproape 250.000 de salariaţi şi 14% din Produsul Intern Brut (PIB), apasă puternic acceleraţia începând cu a doua jumătate a acestui an. 

Grupul Renault a prezentat pri­mele imagini cu cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero. 

Pentru prima dată în istoria recentă a mărcii Dacia, modelele Logan şi Sandero sunt proiectate pe aceeaşi platformă tehnică cu actualul Renault Clio, ceea ce aduce o adevărată revo­lu­ţie în gama constructorului. 

Mai mult, Luca de Meo, noul CEO al Grupului Renault, a venit în Româ­nia în vizită în luna iulie, în săptămâna în care au fost publicate şi rezultatele financiare ale Automobile Dacia şi când a avut loc adunarea generală a acţionarilor Automobile Dacia. Luca de Meo a vizitat inclusiv Centrul Tehnic de la Titu, unde sunt testate noile generaţii ale Logan şi Sandero.

În acest context, Uzina Dacia re­vine la producţia de şase zile pe săptă­mâ­nă, pentru prima dată în 2020, pentru a creşte producţia dar şi pentru a asi­gura noile măsuri de siguranţă, iar Ford România revine la producţia în trei schim­buri şi în uzina de motoare, ală­turi de cea de automobile. Mai mult, ame­ricanii au reluat producţia în trei schim­buri atât la maşini cât şi la motoa­re, iar până la finalul anului va intra în pro­ducţie versiunea ST, primul auto­mo­bil sport asamblat vreodată în România.

Creşterea vine şi în cazul trans­mi­siilor, iar datorită cererii mari, începând cu luna august a acestui an, Star Assem­bly a crescut capacitatea producţiei trans­misiei 8G-DCT, fapt ce a deter­minat adăugarea încă unui schimb, creând astfel 145 de noi locuri de muncă, potrivit datelor companiei. 

Mai mult, Iveco Defence a demarat construcţia unei uzine auto în Petreşti, Dâmboviţa, unde va asambla o parte din cele 2.900 de camioane militare pentru Armata Română.

La Petreşti, Dâmboviţa, în apro­pie­re de autostrada A1 Bucureşti - Piteşti, Iveco Defence Vehicles a marcat marţi începerea lucrărilor la o viitoare fabrică unde se vor produce o parte din elementele camioanelor militare ce vor fi ansamblate în România pentru Armată.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO