Industria auto locală accelerează puternic pentru a reveni din criza provocată de pandemie, iar la doar două zile de când Daimler a anunţat oficial că majorează producţia de cutii de viteze de la Sebeş, Dacia vine cu noile Logan şi Sandero, Ford accelerează producţia de motoare şi pregăteşte Puma ST, iar Iveco Defence va produce camioane pentru armată în judeţul Dâmboviţa.
Industria auto din România, un business de peste 30 de miliarde de euro anual cu aproape 250.000 de salariaţi şi 14% din Produsul Intern Brut (PIB), apasă puternic acceleraţia începând cu a doua jumătate a acestui an.
Grupul Renault a prezentat primele imagini cu cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero.
Pentru prima dată în istoria recentă a mărcii Dacia, modelele Logan şi Sandero sunt proiectate pe aceeaşi platformă tehnică cu actualul Renault Clio, ceea ce aduce o adevărată revoluţie în gama constructorului.
Mai mult, Luca de Meo, noul CEO al Grupului Renault, a venit în România în vizită în luna iulie, în săptămâna în care au fost publicate şi rezultatele financiare ale Automobile Dacia şi când a avut loc adunarea generală a acţionarilor Automobile Dacia. Luca de Meo a vizitat inclusiv Centrul Tehnic de la Titu, unde sunt testate noile generaţii ale Logan şi Sandero.
În acest context, Uzina Dacia revine la producţia de şase zile pe săptămână, pentru prima dată în 2020, pentru a creşte producţia dar şi pentru a asigura noile măsuri de siguranţă, iar Ford România revine la producţia în trei schimburi şi în uzina de motoare, alături de cea de automobile. Mai mult, americanii au reluat producţia în trei schimburi atât la maşini cât şi la motoare, iar până la finalul anului va intra în producţie versiunea ST, primul automobil sport asamblat vreodată în România.
Creşterea vine şi în cazul transmisiilor, iar datorită cererii mari, începând cu luna august a acestui an, Star Assembly a crescut capacitatea producţiei transmisiei 8G-DCT, fapt ce a determinat adăugarea încă unui schimb, creând astfel 145 de noi locuri de muncă, potrivit datelor companiei.
Mai mult, Iveco Defence a demarat construcţia unei uzine auto în Petreşti, Dâmboviţa, unde va asambla o parte din cele 2.900 de camioane militare pentru Armata Română.
La Petreşti, Dâmboviţa, în apropiere de autostrada A1 Bucureşti - Piteşti, Iveco Defence Vehicles a marcat marţi începerea lucrărilor la o viitoare fabrică unde se vor produce o parte din elementele camioanelor militare ce vor fi ansamblate în România pentru Armată.