Auto

Industria auto germană se aşteaptă ca vânzările globale de autoturisme să scadă cu 5% în 2020. Bernhard Mattes, preşedintele VDA: Concurenţa este din ce în ce mai dură, vântul ne bate din faţă

Industria auto germană se aşteaptă ca vânzările...

Autor: Departamentul Economic

04.12.2019, 17:03 245

Principala asociaţie a industriei auto din Germania a declarat, miercuri, că se aşteaptă ca vânzările globale de autoturisme să scadă cu 5% în acest an, cea mai puternică scădere de la criza financiară şi, prin urmare, a avertizat asupra a noi reduceri de locuri de muncă în 2020, anunţă Reuters.

„Concurenţa este din ce în ce mai dură, vântul ne bate din faţă”, a declarat reporterilor Bernhard Mattes, preşedintele asociaţiei industriale VDA. Asociaţia se asteaptă ca vânzarile globale de maşini să scadă cu 4,1 milioane, la 80,1 milioane de vehicule în acest an, în special din cauza evoluţiei pieţei din China, a spus el.

Industria auto germană, puternic dependentă de export, se confruntă cu o cerere externă mai slabă, cu litigii tarifare declanşate de politicile „America First” ale preşedintelui american Donald Trump şi de incertitudinea comercială legată de decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană.

Sectorul, un factor important al creşterii în cea mai mare economie din Europa, are probleme în a se adapta la reglementările mai stricte în urma unui scandal de trucare a emisiilor şi de a gestiona trecerea de la motoarele cu combustie internă la maşinile electrice.

„Utilizarea capacităţii a scăzut, contractele de muncă pe durată limitată nu sunt reînnoite, iar companiile reduc programul de muncă”, a spus Mattes. Acest lucru înseamnă că numărul angajaţilor permanenţi din fabricile de automobile va scădea în continuare.

Mattes a spus că ocuparea forţei de muncă în acest sector s-a redus în acest an şi că această tendinţă se va înrăutăţi în 2020, deşi nu a dat cifre privind disponibilizările prevăzute.

În 2018, ocuparea forţei de muncă în industria auto din Germania a atins 834.000, cel mai înalt nivel din 1991.

Audi, unitatea auto de lux a Volkswagen, a declarat că va reduce până la 9.500 de locuri de muncă, sau 10,6% din totalul personalului său, până în 2025, eliberând miliarde de euro pentru a finanţa trecerea către producţia de vehicule electrice.

Cel mai mare furnizor de componente auto din Germania, Robert Bosch, a declarat luna trecută că intenţionează să reducă 1.600 de locuri de muncă în Germania în următorii doi ani, în domenii legate de tehnologia motoarelor convenţionale.

A urmat un anunţ al rivalului Brose Group de reducere a personalului din Germania cu 2.000 de posturi, în următorii trei ani, din cauza scăderii veniturilor, compania invocând o scădere a pieţei chineze, schimbările în industria auto şi presiunea globală a preţurilor.

VDA se aşteaptă ca vânzările de maşini în Germania să scadă cu 4%, până la 3,43 milioane în 2020, şi să se reducă cu 2%, la 15,3 milioane, în Europa.

Piaţa americană a vehiculelor uşoare va înregistra o scădere cu 3%, până la 16,5 milioane, anul viitor, iar vânzările de maşini din China vor scădea cu 2%, la 20,5 milioane, a spus VDA.

Mattes a cerut guvernului să ajute companiile să depăşească schimbările structurale din industria auto, care includ, de asemenea, tendinţe precum digitalizarea şi conducerea autonomă.

Mattes a cerut Berlinului să reducă impozitele, costurile cu energie electrică şi forţa de muncă şi să facă mai mult pentru rezolvarea disputelor tarifare internaţionale.

Preşedintele SUA, Donald Trump, a ameninţat că va creşte tarifele la import la maşinile din Europa până la 25%. Secretarul pentru comerţ al SUA, Wilbur Ross, a avertizat marţi că o astfel de mişcare este încă posibilă, după perioada de examinare încheiată în noiembrie fără nicio acţiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO